بلاگرهای غذا یا زیبایی در اینستاگرام برای سبک زندگی جامعه چه خطراتی دارند؟

زندگی زیر سایه خود زشت‌پنداری

مبلغ/ بلاگرها کسانی هستند که از راه تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند، این ارتباط پس از جذب تعداد قابل توجهی از دنبال‌کنندگان، به معرفی و فروش محصول، جذب تبلیغات و درآمدزایی منتهی می‌شود.

به گزارش «مبلغ» به نقل از رسالت، با گشتی در صفحات اینستاگرام می‌توانید با گروه زیادی از بلاگرها آشنا شوید. بیوتی بلاگرها  یکی از گروه‌های بلاگر هستند که اتفاقا دنبال کنندگان زیادی دارند.

بیوتی بلاگرها انواع محصولات آرایشی شرکت‌های مختلف را برای کاربران تشریح می‌کنند و همچنین ایده‌های نوآورانه در آرایش به کاربران خود می‌دهند. توصیه‌های آرایشی و بهداشتی گاهی برای سلامتی مطرح می‌شود. مثلا وقتی توصیه می‌شود افرادی که پوست چرب دارند با یک راهکار سطح پوست خود را به تعادل برسانند در واقع یک توصیه برای داشتن یک پوست متعادل و سالم مطرح شده است.

اما گاهی توصیه‌ها تفاوت‌های فردی در چهره افراد را نادیده می‌گیرند. این روز‌ها در دست بیوتی بلاگر‌ها انواع لوازم آرایشی وجود دارد که بینی را کشیده، گونه‌ها را برجسته و یا چشم را بزرگتر می‌کند. این استاندارد‌ها ممکن است کمتر از چند ماه دیگر عوض بشود و بیوتی بلاگری که صفحه او را دنبال می‌کنید بگوید: «دیگه دوره استفاده از این لوازم آرایش گذشته، حالا مدل جدیدی آمده که گونه‌ها را به جای برجسته کردن، پرحجم نشان می‌دهد و این به روزتر است».

این به‌روز بودن برای بیوتی بلاگر موردنظر درآمد و دنبال کننده بیشتری به دنبال دارد، اما برای مخاطب او احساس مداوم و تمام نشدنی «خودزشت‌پنداری». مخاطبی که کم‌کم می‌پذیرد بدون بینی کشیده و گونه برجسته حتما زشت است و در ادامه بدون این‌ها اعتماد به نفس حضور در جامعه را ندارد.

اغلب بیوتی بلاگرهای معروف اینستاگرامی زن هستند اما مدتی است که پای پدیده آرایش و استفاده از ابزارهای آن به دنیای مردانه باز شده است. پدیده ای که تا چندی پیش اگرغیرعادی و غیرمتعارف بود، امروز با ورود بیوتی بلاگرهای مرد سعی در عادی شدن دارد.

مردانی که این روزها پا در کفش بیوتی بلاگرهای خانم کرده‌اند هم همان کارهای تکراری را انجام می دهند. کارشان آموزش آرایش و معرفی لوازم آرایش و نقد و بررسی برندهای آرایشی بهداشتی است و از این راه برای خودشان فالور جذب کرده و کسب درآمد می کنند.

برخی گزارش‌ها حاکی از پشت پرده گردش های مالی چند صد میلیون دلاری صنعت لوازم آرایش است. تا جایی که گفته شده بلاگرهای اینستاگرامی به طور میانگین چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون درآمد دارند.

گروهی که بدون دادن مالیات درآمد های نجومی کسب می‌کنند و رفتارشان زنگ خطری برای سبک زندگی ایرانی_اسلامی است.

اگر از انگیزه هایی همچون مشکلات اقتصادی، خانوادگی، کسب اعتبار اجتماعی و سرگرمی بگذریم بحث نشانه گرفتن بنیان خانواده در داخل کشور یکی از مهم ترین اهداف و انگیزه پدیده بلاگری مخصوصا در حوزه بیوتی بلاگرها می باشد.

آمارهای استفاده مردان و زنان ایرانی از لوازم آرایشی زنگ خطری برای نهاد‌ها و مسئولین ذی ربط می‌باشد به طوری که این رفتار در حوزه زنان سبک زندگی را در جامعه ایرانی دستخوش تغییر فراوان کرده است و ایران   به یکی از پرمصرف ترین کشورها در حوزه لوازم آرایشی تبدیل شده است. در حوزه مردان باید توجه بیشتری به این قضیه شود زیرا علاوه بر تهدیدهایی که در حوزه زنان وجود دارد، می تواند زمینه ای برای اختلال هویت جنسی افراد نیز فراهم آورد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.