لزوم تبدیل شخصیت‌های فرهنگی ایرانی به عروسک‌های صنعتی

مبلغ/ داور هفتمین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی گفت: توجه به ایجاد ساختار تبدیل شخصیت‌های فرهنگی ایرانی به عروسک‌های صنعتی خلاء بزرگی است که باید به آن توجه می شد.

به گزارش  «مبلغ» به نقل از فارس، مجید قادری، داور هفتمین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی گفت: به عنوان کشوری که سابقه‌ طولانی در فرهنگ و هنر دارد و شخصیت‌های متعددی در ادبیات از اساطیر مختلف داریم، معتقدم خیلی از این اساطیر می‌توانند مناسب دنیای امروز باز طراحی شده و به عنوان عروسک‌هایی با تولید انبوه و صنعتی در اختیار مخاطبان قرار بگیرند.

این مدرس بسته‌بندی و طراحی اسباب‌بازی ادامه داد: اسباب بازی یک کالای فرهنگی است و فرهنگی‌ترین کالا در این حوزه عروسک‌ها هستند.

این وی ادامه داد: عروسک‌ها هستند که سبک زندگی و آرزوی مخاطبین کودک‌و نوجوان را از ابتدای تولد می‌سازند و اگر ما به این مساله بی‌توجه باشیم ،همواره مصرف‌کننده عروسک های وارداتی هستیم.

وی در ادامه به ضرورت بهره‌مندی از  ظرفیت‌های عروسک ایرانی پرداخت و تصریح کرد: اگر ما عروسک خارجی را که با فرهنگ دیگر کشورها ساخته شده  و مغایر با نظام فرهنگی ماست را وارد دنیای بچه‌ها کنیم‌، ناهنجاری‌های فرهنگی رخ خواهد داد. پس توجه به ایجاد ساختار تبدیل شخصیت‌های فرهنگی ایرانی به عروسک‌های صنعتی و ایجاد شیوه‌ها و روش‌های تولید صنعتی یکی از خلاهای بزرگی است که باید به آن توجه می‌شده اما این اتفاق رخ نداده است.

قادری همچنین تاکید کرد: با تلفیق دانش فنی و هنر طی آموزش‌هایی می‌توان کارآفرینان را دعوت به این حرکت کرد اما باید بدانیم سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این زمینه لازم است تا بتوان سابقه‌‌ طولانی فرهنگ و هنر ایران را حفظ کرد و گسترش داد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.