پنجشنبه ۲۱ دی ماه؛

فیلم مستند«گلشن دانایی؛ دکتر مهدی گلشنی» روی آنتن شبکه چهار سیما

​به گزارش”مبلغ“-  مستند«گلشن دانایی» پرتره ای از زندگی و سلوک علمی و فرهنگی مهدی گلشنی استاد نامدار فیزیک و فلسفه ایران، به تهیه کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزاده فرد پنجشنبه ۲۱دی ماه ساعت ۱۹:۰۰از قاب شبکه چهار سیما پخش می شود. این مستند دومین فیلم از مجموعه مستندهای «آئینه عمر»، کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما  است که هر پنجشنبه پیش روی مخاطبان این شبکه تلویزیونی است. صدرا صدوقی تهیه کننده این مستند، درباره جایگاه و اهمیت مهدی گلشنی در سپهر علمی و فرهنگی ایران و جهان گفت: استاد گلشنی به لحاظ دانشی، معرفتی و ذکاوت علمی  در مراتب عالی قرار دارد. و از جهت خدمات علمی به جامعه، حوزه و دانشگاه، از جمله شخصیت‌های ممتاز و صاحب‌نظر به شمار می رود. آثار و گفتارهای ایشان در حوزه فیزیک نظری، مطالعات دینی و فلسفی همواره در مجامع علمی ایران و جهان محل توجه و عنایت اهالی علم و پژوهش بوده و هست.

او اضافه کرد: دلمشغولی دکتر گلشنی به دین و اندیشه دینی در کنار فیزیک و فلسفه، نشان‌دهنده عمق نظر این استاد برجسته است.همچنین تواضع و اخلاص ایشان همواره برای اهالی علم، خاصه دانشجویان و طلاب درس آموز است. تهیه کننده مستند«گلشن دانایی» در ادامه با اشاره به حضور استادانی که در فیلم با آنان گفت و گو شده است، گفت: همه استادان و پژوهشگرانی که از وجود آن ها در فیلم بهره برده ایم با مشورت استاد گلشنی انتخاب شدند، چرا که بنا داشتیم با کسانی در روند فیلم همراه باشیم که بیشترین آشنایی و تسلط را بر افکار و آثار استاد دارند. صدوقی افزود: استادان، سید حجت الحق حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی؛ علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه؛ رضا غلامی رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ مرتضی خطیری یانه سری عضو هیأت علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی و محمد جمالی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز چهره هایی هستند که در قالب گفتارهای خود، حیات علمی و فرهنگی دکتر مهدی گلشنی را مورد بحث و بررسی قرار داده اند. او در پایان تأکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که استقلال شخصیتی و علمی دکتر گلشنی نکته ای مهم در زندگی و سلوک ایشان است.

و اگر در گذشته در برخی مناصب دانشگاهی و اجرائی حضور داشته اند، به مقتضای شرایط و برای تربیت دانشجویان و بسط و گسترش علم در ایران بوده است.‌ براساس این گزارش، «آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است. عوامل این مستند ۴۰ دقیقه ای عبارتند از: مجری طرح: محراب محمدزاده، مشاور رسانه‌ای: سیده الهام کاظمی، تحقیق و پژوهش: محمد آسیابانی و سیامک صدیقی، تدوین: مینا سیفی، دستیار تدوین: کارن درآینده، صداگذاری و انتخاب موسیقی: عرفان حسن زاده، صدابرداران: مجید نجاتی، سینا الله وردی پور و علی کرامت منش، تصویربردار:‌ حسن علیزاده فرد، دستیاران تصویر: مبینا سلمانی، محمدحسین سلطانی، میلاد محمدزاده، دستیار کارگردان: علی محمد صادق و مدیر تولید: علی هیهاوند. مجموعه مستند «آئینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۰و تکرار آن جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ از قاب شبکه چهار سیما پیش روی مخاطبان این شبکه تلویزیونی خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.