آغاز پیاده‌روی کاظمیه از بصره

مبلغ/ چندین روز زن و مرد، پیر و جوان مسیر خاکی را با پای پیاده طی می‌کنند تا ارادت خود را به امام کاظم علیه السلام نشان دهند. گرما و سرما هم مانع از حرکت آنها نمی‌شود. یکی از پیشکسوتان این مسیر محمد سلمان می‌‌گوید که «پیاده‌روی کاظمیه بزرگترین مراسم بعد از پیاده‌‍روی اربعین در عراق است.»

​به گزارش”مبلغ“- چندین روز زن و مرد، پیر و جوان مسیر خاکی را با پای پیاده طی می‌کنند تا ارادت خود را به امام کاظم علیه السلام نشان دهند. گرما و سرما هم مانع از حرکت آنها نمی‌شود. یکی از پیشکسوتان این مسیر محمد سلمان می‌‌گوید که «پیاده‌روی کاظمیه بزرگترین مراسم بعد از پیاده‌‍روی اربعین در عراق است.»

اهالی بصره امروز یکشنبه ۱۷ دی‌، در حالی که یک ماه تا سالروز شهادت موسی بن جعفر علیه السلام باقی مانده است، حرکت خود به سوی کاظمین، حرم امامین جوادین علیهماالسلام را آغاز کرده‌اند. مسافت بصره تا کاظمین ۵۴۰ کلیومتر است.

شهادت امام کاظم علیه السلام ۲۵ رجب است. همانطور که مردم بصره نخستین گروه زائرانی هستند که پیاده‌روی اربعین را آغاز می‌کنند، اکنون هم مردم این شهر با داشتن پرچم‌های عزا با پای پیاده راهی کاظمین شده‌اند تا در ایام شهادت امام کاظم علیه‌السلام در این قطعه از بهشت باشند.

در مسیر زائران موکب‌هایی نیز برای پذیرایی راه‌اندازی می‌شود که به گفته یکی از موکبداران عراقی محمد الحیدر «در حال حاضر تا ناصریه ۱۵۰ موکب راه‌اندازی شده است.»

منبع: شیعه نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.