میخ مقابله با سستی و تنبلی را محکم بکوبید

به گزارش «مبلغ» به نقل از روزنامه جام جم، از همین ابتدای کار نگویید که نمی‌توانم، چون این سطرها نوشته می‌شود تا همه آنهایی که آن را می‌خوانند، اراده کرده و بر تنبلی‌شان غلبه کنند. تعریف ساده تنبلی، موکول کردن کارها به زمانی دیگر است که از قضا ارتباط تنگاتنگی با راحت‌طلبی دارد. اما این‌طور که نمی‌شود زندگی کرد چون سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و اطرافیان ما قطعا کلافه و دل‌آزرده می‌شوند.

تنبلی یکی از سبک‌های غلط زندگی است که خوشبختانه نوشداروهایی دارد که اگر عزم و اراده چاشنی‌شان شود، حتما جواب می‌دهد. برای مقابله با این عارضه خود‌آزار و دگرآزار اولین راه چاره این است که سطح انرژی‌مان را بالا نگه داریم تا بی‌انرژی بودن مانع انجام کارهایمان نشود.

پس از آن مدیریت زمان است که باید به‌طور جدی مورد توجه باشد یعنی با خود شرط کنیم که یک کار مشخص را در زمانی معین انجام دهیم و حتما آن را به پایان برسانیم چون کار را آن کرد که تمام کرد. در این میان به افکار منفی هم مجال بروز ندهید چون فقط ذهن را شلوغ می‌کند. اما اگر هیچ‌کدام از این نسخه‌ها جواب نداد برای مدتی بدون این‌که کاری انجام دهید یا حتی به موضوعی فکر کنید یک ‌جا بی‌حرکت بنشینید چون خواهید دید که خودتان از این همه انفعال خسته می‌شوید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.