جمعیت ایتالیا مسن‌تر می‌شود

مبلغ/ رئیس مرکز آمار ایتالیا نسبت به کاهش جمعیت این کشور در آینده‌ای نزدیک و مسن‌تر شدن آن هشدار داد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، رئیس موسسه آمار ایتالیا (ISTAT) هشدار داد که جمعیت این کشور ظرف ۳۰ سال آینده پنج میلیون کاهش خواهد یافت مگر اینکه گام‌های قاطعی برای افزایش میزان زاد و ولد برداشته شود.

این موسسه در ماه مارس گزارش داده بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا نرخ زاد و ولد در ایتالیا در ۲ سال‌ گذشته کاهش محسوسی داشته به طوری که  ۳۹۹ هزارو ۴۳۱ تولد در سال ۲۰۲۱ در مقابل ۴۰۴ هزارو ۸۹۲ تولد در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.

جیان کارلو بلانژیاردو رئیس مرکز آمار ایتالیا گفت، در طول ۱۳ سال گذشته همچنان با کاهش متوالی میزان تولد رو به رو بودیم و در صورتی که نرخ باروری در این کشور همین روند را طی کند تا ۴۰ یا ۵۰ سال آینده شاهد کاهش پنج میلیون نفری جمعیت ایتالیا خواهیم شد.

بلانژیاردو تصریح کرد: با این روند جمعیت ایتالیا در سال ۲۰۵۰ پنج میلیون نفر کاهش خواهد یافت به طوری که از شمار جمعیت جوان نیز ۲ میلیون نفر کاسته خواهد شد و این به معنی مسن‌تر شدن جامعه ایتالیاست.

در حال حاضر موسسه‌ای موسوم به «نرخ تولد» در ایتالیا تشکیل شده است که سعی در بالا بردن انگیزه مردم برای باروری و فرزندآوری دارد. این موسسه در آخرین سمینار خود تاکید کرده بود که حفظ جمعیت ایتالیا نیاز به حداقل ۵۰۰هزار تولد در سال دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.