بچه‌ها وقتی اولین‌بار اسمشان را در اینترنت سرچ می‌کنند، چه احساسی پیدا می‌کنند؟

عکس خنده‌داری از بچه‌تان گرفته‌اید؟ لطفاً منتشرش نکنید

به گزارش «مبلغ» به نقل از ترجمان، تصور کنید اسمتان را جست‌وجو می‌کنید، و بلافاصله فیلمی بالا می‌آید که در آن دارید به خاطر موضوعی مضحک گریه می‌کنید، یا عکسی ظاهر می‌شود که در آن انگشتتان را توی سوراخ‌ دماغتان کرده‌اید. این تجربه‌ای است که ما کمتر داشته‌ایم اما بچه‌هایمان کاملاً با آن درگیرند. شاید آن‌ها با خودشان فکر کنند: یک لحظه پدر و مادرم فکر کرده‌اند عکسی که گرفته‌اند خیلی بامزه است، اما من تا آخر عمر، شده‌ام «آن بچه‌ای که توی دماغش انگشت کرده بود».

آنچه در این نوبت گوش می‌کنید نسخهٔ صوتی نوشتاری است که پیش از این با عنوانِ «عکس خنده‌داری از بچه‌تان گرفته‌اید؟ لطفاً منتشرش نکنید» منتشر شده است. نوشتار این نسخۀ صوتی را اینجا بخوانید.

اخیراً یک وبلاگ‌نویسِ حوزۀ فرزندپروری در مقاله‌ای در روزنامۀ واشنگتن پست نوشت با اینکه دختر چهارده‌ساله‌اش وقتی دریافت مادرش، نویسندۀ مقاله، سال‌هاست ماجراها و اطلاعاتی کاملاً شخصی دربارۀ او را در اینترنت به اشتراک گذاشته است، وحشت‌زده شده، بااین‌حال این مادر دست از وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی نخواهد کشید. نویسنده مدعی است اگر به دخترش قول بدهد که دیگر دربارۀ او چیزی در اینترنت نخواهد نوشت «بدین معناست که بخشی حیاتی از خودم را خاموش کنم، کاری که لزوماً برای من یا او مفید نیست». ولی این فقط مادران وبلاگ‌نویسِ بسیار متعصب نیستند که هویتی آنلاین برای فرزندشان می‌سازند، بسیاری از پدر و مادرهای معمولی نیز همین کار را می‌کنند.

فایل صوتی نوشتار «عکس خنده‌داری از بچه‌تان گرفته‌اید؟ لطفاً منتشرش نکنید» را گوش کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.