فلسطین اولویت اصلی مسلمانان آمریکا است

مبلغ/ نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از این است که در میان مسایل بین‌المللی، مساله فلسطین در راس اولویت‌های مسلمانان آمریکا قرار داشته و نیمی از آنها با سیاست‌های واشنگتن موافق نیستند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری “معا” فلسطین، نتایج نظرسنجی جدیدی که شورای روابط اسلامی- آمریکایی (کِر) انجام داده، نشان می‌دهد که در میان مسایل بین‌المللی، مساله فلسطین بزرگترین دغدغه مسلمانان آمریکا است و نیمی از آنها با سیاست‌های دولت فعلی آمریکا موافق نیستند.

این نظرسنجی مخالفت گسترده رای‌دهندگان مسلمان را با عملکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشان داد و در آن پیش‌بینی شد، این گروه از رای‌دهندگان در انتخابات میان دوره‌ای آتی دموکرات‌ها را ترجیح خواهند داد.

در این نظرسنجی که از ۵۲۵ مسلمان آمریکایی انجام شد، مشخص شد که حدود ۴۹ درصد از آنها موافق عملکرد بایدن نیستند و ۸۵ درصد از آنها اعلام کردند که در انتخابات سال جاری شرکت خواهند کرد و ۵۹ درصد از آنها نیز اعلام کردند که قصد دارند در این انتخابات به نفع دموکرات‌ها رای بدهند.

نتایج رویکردهای سیاسی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نشان می دهد که نزدیک به ۶۴ درصد از آنها اساسا به دموکرات‌ها رای می‌دهند و در مقابل تنها هفت درصد از آها جمهوری‌خواهان را ترجیح می‌دهند و ۱۷ درصد آنها نیز اعلام کردند که مستقل بوده و یا عضو هیچ حزبی نیستند.

طبق این نظرسنجی، بیشتر شرکت‌کنندگان قصد دارند در انتخابات میان‌ دوره‌ای به دموکرات‌ها رای بدهند.

همچنین حدود ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار کردند که در انتخابات اخیر به بایدن رای دادند و تنها کمی بیش از پنج درصد آنها اعلام کردند که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق رای دادند، حدود ۸۵ درصد از آنها نیز (عملکرد) حزب جمهوری‌خواه را در مورد مسلمانان غیردوستانه دانسته و حدود ۷۴ درصد از آنها نیز در مورد رفتار منصفانه با تمامی مهاجران، دموکرات‌ها را به جمهوری‌خواهان ترجیح دادند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.