مراسم کلنگ‌زنی اولین مسجد پایتخت جدید اندونزی برگزار شد

مبلغ / جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی در مراسم کلنگ‌زنی اولین مسجد دولتی در نوسانتارا پایتخت جدید این کشور: گفت: ین مسجد در مجموعه‌ای ساخته خواهد شد که در نهایت مکان‌های عبادت دیگری را در خود جای خواهد داد، زیرا دولت کلیساها و معابد بودایی، هندو و چینی را نیز در این مجموعه برپا خواهد کرد.

به گزارش «مبلغ»- به نقل از مهر با حضور جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی مراسم کلنگ‌زنی اولین مسجد دولتی در نوسانتارا (Nusantara) پایتخت جدید این کشور برگزار شد.

دولت اندونزی در حال انتقال پایتخت به این شهر است که برای جایگزینی جاکارتای پرجمعیت در جزیره جاوه در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود این پروژه بزرگ ۳۲ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۴۵ تکمیل شود.

با پایان یافتن فاز اول ساخت این شهر در سال ۲۰۲۴، ویدودو ساختمان‌های مختلفی از جمله این مسجد را در نوسانتارا افتتاح کرد.

ویدودو خاطرنشان کرد: این مسجد در مجموعه‌ای ساخته خواهد شد که در نهایت مکان‌های عبادت دیگری را در خود جای خواهد داد، زیرا دولت کلیساها و معابد بودایی، هندو و چینی را نیز در این مجموعه برپا خواهد کرد.

 وی در مراسم کلنگ‌زنی گفت: هزینه ساخت این مسجد حدود ۹۴۰ میلیارد روپیه اندونزی (معادل ۶۲ میلیون دلار) خواهد بود. امیدوارم این مسجد نشان دهنده تنوع اندونزی و به عنوان فضایی برای افزایش ایمان و تقوای ما باشد.

وی افزود: من می‌خواهم این مسجد نمونه‌ای برای سایر مساجد جهان باشد و ویژگی‌های منحصر به فرد اندونزی را به نمایش بگذارد.

مسجد دولتی در نوسانتارا توسط نیومان نوارتا مجسمه‌ساز اهل بالی به درخواست ویدودو طراحی شده است. وی یکی از مشهورترین هنرمندان تجسمی اندونزی و خالق بلندترین مجسمه این کشور واقع در بالی است. این طراح ۷۲ ساله همچنین طراح سایر سازه‌های اصلی در نوسانتارا از جمله کاخ دولتی جدید است.

یاقوت چولیل قوماس، وزیر امور مذهبی اندونزی گفت: این رویداد به معنای آغاز ساخت مسجد است که ظرفیت ۲۲۳۱۷ نمازگزار را خواهد داشت و در نهایت ظرفیت آن به ۶۱ هزار و چهارصد نفر افزایش خواهد یافت.

این سازه از نظر فلسفی بر اساس ارزش‌های قرآن ساخته می‌شود که در آن آمده است باید بین عبادت خدا و خدمت به انسان‌ها تعادل را حفظ کنیم.

ویدودو به طور رسمی پروژه پایتخت جدید را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد که به عنوان تلاشی برای تثبیت میراث وی قبل از پایان دومین و آخرین دوره ریاست‌جمهوری خود که امسال به پایان می‌رسد، تلقی می‌شود.

بیش از ۲۰۴ میلیون اندونزیایی در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) پای صندوق‌های رأی خواهند رفت تا رئیس‌جمهور، معاون رئیس جمهور و نمایندگان جدید مجلس را انتخاب کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.