درهای خانه را باز گذارید تا افسردگی نگیرید

مبلغ/ مدرس معماری گفت:‌ سکون انرژی در خانه باعث کاهش انگیزه و احساس افسردگی در افراد می‌شود. همه‌چیز در اطراف ما دارای انرژی هستند؛در نتیجه روزانه مدتی درب‌ها و پنجره‌ها برای جابه‌جایی انرژی باز کنید.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، دایی زاده، مدرس معماری و کارشناس دکوراسیون در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم، گفت: همه‌چیز در اطراف ما دارای انرژی است؛ در نتیجه تمام وسایل می‌تواند بر انرژی ما تاثیر داشته باشند.

وی ادامه داد: ‌هرچقدر که ما بتوانیم بهتر مدیریت کنیم قادر خواهیم بود که انرژی مثبت‌تری از محیط اطراف و چیدمان وسایل دریافت کنیم. با خانه‌تکانی می‌توانیم راه را برای انرژی‌های مثبت باز کنیم؛ چرا که هرچقدر انباشتگی وسایل بیشتر باشد امکان عبور انرژی کاهش پیدا می‌کند.هر قدر محیط‌ها سبک‌تر باشند انرژی بهتری را انتقال می‌دهند.

دایی زاده افزود: شلوغی و استفاده از رنگ‌های زیاد باعث می‌شود ذهنمان برای تحلیل آنها دچار خستگی شود؛ در نتیجه هرقدر محیط اطراف ما ساده‌تر و خلوت‌تر باشد انرژی مثبت را راحت‌تر انتقال خواهند داد.

این مدرس معماری گفت: ‌پنج عنصر اصلی در طبیعت وجود دارد که شامل آب، خاک، آتش، چوب و فلز می‌شود و تمام رنگ‌ها نیز از آنها می‌آید. هرچقدر بهتر بتوانیم از رنگ‌ها در محیط استفاده کنیم فضای پویاتری را تشکیل خواهیم داد.

وی گفت: فضا‌های شلوغ ممکن است در ابتدا ما را به خود جذب کند اما با گذر زمان دچار خستگی ذهنی ما می‌شوند. در این دوران که استرس در جامعه زیاد است توصیه می‌شود از چیدمان ساده استفاده شود تا ذهن فرد را در خانه آرام کند.

دایی زاده بیان داشت:‌ ما در زمان‌های گذشته حس و حال بیشتری را شاهد بودیم؛ چرا که اهمیت بیشتری به قوانین طبیعی می‌دادند و از جهات مختلف انتقال انرژی را صورت می‌دادند.

وی متذکر شد:‌ پنجره‌های رنگی از پنج رنگ اصلی تشکیل می‌شدند و باعث ایجاد تعادل در انرژی خانه می‌شدند. همچنین به دلیل عدم وجود توری‌ها حشره‌ها به رنگ‌های مختلف پنجره واکنش می‌دادند و وارد خانه نمی‌شدند.

این مدرس معماری افزود: اگر به گذشته نگاه کنیم سرویس‌های بهداشتی خارج از خانه قرار می‌گرفت و فرکانس‌های منفی را از قسمت داخلی دور می‌کردند. تا حدود بیست سال گذشته نیز این مورد تا حدی با قرار دادن دو درب برای جداسازی قسمت روشویی و سرویس بهداشتی رعایت می‌شد اما اکنون متاسفانه سرویس‌ها به درون اتاق‌ها راه پیدا کردند.

دایی زاده ابراز کرد:‌ این در حالی است که اتاق‌ خواب‌ها محل تنظیم کننده آرامش‌ ما هستند و قرار گرفتن سرویس‌های بهداشتی در آنها باعث آسیب دیدن چرخه سالم انرژی می‌شود. معماری امروزی به صورت ناخواسته بر انرژی‌های  ما تاثیر منفی می‌گذارد.

مدرس معماری و کارشناس دکوراسیون گفت: مینیمال معنای حداقل می‌دهد که در آن ما از حداقل وسایل برای تزئین یک مکان استفاده می‌کنیم. رنگ‌های استفاده شده در این نوع طراحی دکوراسیون معمولا روشن است و انرژی‌های سبک را ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ در این محیط‌ها انرژی به راحتی گردش پیدا می‌کند و احساس بهتری را انتقال می‌دهد. برای ایجاد هارمونی در دکوراسیون مینیمال می‌توان یک دیوار را انتخاب کرد و با استفاده از تابلو‌های مختلف تعادل را در محیط برقرار کرد.

دایی زاده افزود: اولین اصلی که باید در هر محیط ایجاد شود تعادل است. برای مثال برای ایجاد تعادل در زمین یا پنجره‌ها از فرش و پرده استفاده می‌شود. درب‌های ورودی و پنجره‌ها بزرگ‌ترین محل برای ورود انرژی‌ به اتاق‌ها هستند.

این مدرس معماری تصریح کرد: توصیه می‌شود روزانه مدتی درب‌ها و پنجره‌ها برای جابه‌جایی انرژی باز باشند.پنجره‌ها بر اساس موقعیتی که دارند انرژی متفاوتی را انتقال می‌دهند. پنجره‌های جنوبی معمولا بیشترین انرژی را وارد محیط می‌کنند و باید تا بیست دقیقه در روز باز باشند تا انرژی خانه تغییر کند.

وی ادامه داد: سکون انرژی در خانه باعث کاهش انگیزه و احساس افسردگی در افراد می‌شود. همه‌چیز در اطراف ما دارای انرژی هستند؛ هرچقدر ما بتوانیم در مدار انرژی طبیعت حرکت کنیم تاثیر مثبت‌تری را خواهیم گرفت.

دایی زاده اضافه کرد: هرچقدر یک محیط فرکانس بهتری را انتقال دهد ما می‌توانیم مدت زمان بیشتری را در آنجا سپری کنیم و با خانواده وقت بگذرانیم.

وی گفت: هدف ما در دکوراسیون برقراری تعادل است؛ رنگ‌هایی که برای سال انتخاب می‌شود بر اساس انرژی‌هایی است که از جهان دریافت می‌کنیم اما به این معنی نیست که ما از آن رنگ‌ها به صورت قالب در خانه استفاده کنیم. کافی است افراد تنها به عنوان لکه‌گذاری از رنگ‌های انتخاب شده هر سال استفاده کنیم.

مدرس معماری و کارشناس دکوراسیون ادامه داد: همه‌ فضا‌های ما باید به صورت تفکیکی دکوراسیون را رعایت کنند. برای مثال در اتاق کودک باید از وسایلی که خشونت ندارند استفاده شود. استفاده از وسایل یا اسباب‌بازی‌های خشن در ناخودآگاه کودکان تاثیر منفی می‌گذارد.

وی ابراز کرد: رنگ‌های سنگین مانند قرمز و آبی سطح انرژی کودکان را بسیار بالا می‌برد؛ برای همین توصیه می‌شود والدین از رنگ‌های سبک‌تر و ملایم‌تری استفاده کنند.

دایی زاده افزود: برای اتاق نشیمن نیز باید فضایی گرد و بدون وسایل تیز شکل بگیرد تا چرخش انرژی به شکل بهتری صورت بگیرد. در آشپزخانه و محل خوردن غذا‌ها توصیه می‌شود از شمع استفاده شود تا فرکانس‌های منفی از محیط خارج شوند. استفاده از گل تازه در محیط نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.