انتشار نظرات شهید بهشتی درباره میل جنسی در کتاب «رد پای یک جاذبه»

مبلغ/ کتاب «ردپای یک جاذبه» به گردآوری مهدی خطیبی، سید محمدرضا موسوی، محمدجواد شیرین‌آبادی و با همت نشر معارف چاپ و در بازار نشر عرضه شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، کتاب «ردپای یک جاذبه» به گردآوری مهدی خطیبی، سید محمدرضا موسوی، محمدجواد شیرین‌آبادی چاپ و در بازار نشر عرضه شد.

این کتاب به بررسی جریان میل جنسی و ارتباط آن با امیال دیگر می‌پردازد؛ جریانی که آن قدر توان‌مند است که قادر به ساخت دو جامعه‌ گوناگون شده و به‌واسطه‌ آن، دو تمدن متفاوت از یک‌دیگر شکل گرفته و هریک در جهت مخالف یک‌دیگر با محوریت نوع برخورد با این میل و تنظیم مجموع امیال به‌سوی اهداف خود در حرکت‌اند.

کتاب ردپای یک جاذبه، مجموعه‌ای از آثار شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در زمینه‌ بررسی جریان میل جنسی در ابعاد مختلف زندگی است. این آثار شامل آثار کتبی و شفاهی وی  بوده که به تناسب موضوعات مرتبط در این مجموعه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در مسیر تبیین این موضوع سعی شده تا مباحث از مسائل بدیهی آغاز شده و به مسائل پیچیده‌ اجتماعی منتهی شود؛ به‌گونه‌ای که برخی از فصل‌ها زمینه‌ مطرح‌شدن فصل‌های دیگر هستند و مخاطب پس از مطالعه‌ کامل آن می‌تواند به معارف والایی نسبت به این سوژه‌ کاربردی دست یابد. شناخت صحیح مفهوم «میل»، موضوع کلیدی در سلسله مباحث این کتاب است؛ چرا که انسجام فهم مطالب همگی بستگی به شناخت این مفهوم، به‌خصوص جریان گسترده‌ آن در حیطه‌ جنسی دارد.

کتاب «ردپای یک جاذبه» از گفتارهای شهید بهشتی گردآوری شده است که به بررسی گرایشی از حیات انسان، از جامعه‌‌ جنسی تا جامعه‌‌ الهی می‌پردازد. این اثر در ۵۹۶ صفحه، به شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۱۵۰ هزار تومان توسط انتشارات معارف، چاپ و به بازار نشر عرضه شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.