با زندگی خُطبای نامی ایران آشنا شوید

کتاب «شرح حال خطبای نامی ایران از معاصر تا نیمه دوم صفوی» رونمایی شد.

به گزارش «مبلغ»، کتاب «شرح حال خطبای نامی ایران از معاصر تا نیمه دوم صفوی»، با حضور جمعی از علما و خطبا در دفتر آیت الله کریمی جهرمی، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ رونمایی شد،

خلاصه اظهارات محمدرضا مبلغی آبادانی، نویسنده کتاب «شرح حال خطبای نامی ایران از معاصر تا نیمه دوم صفوی»:

  • جرقه نوشتن این کتاب زمانی در ذهن من زده شد که اولین نکوداشت منبری های مشهور در سال ۱۳۸۴ در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم با حضور مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار شد و در آن از ۴ خطیب برجسته شیعه، مرحوم بهلول، مرحوم خزعلی، مرحوم سیدان از مشهد و در نهایت مرحوم پدرم شیخ عبدالله مبلغی آبادانی تجلیل شد.
  • بعد از این جلسه به ذهنم رسید که نگارش کتاب خطبای نامی شیعه را انجام دهم و این موضوع را با آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی مطرح کردم و ایشان بسیار خوشحال شد و تأکید کرد که حتما این کار را انجام دهم و قول داد که حتما حمایت خواهد کرد. و واقعا در طول این سال ها، هر بار که من را می دید از روند نگارش کتاب می پرسید و پیگیری مداوم داشت.
  • هدف من از نگارش این کتاب، علاوه بر تکریم جایگاه خطیبان نامی شیعه، این بود که بدانند علمای بزرگ ما با گفتن روایات محکم مورد احترام مردم بودند و از این رو روایات ضعیف را روی منبر نگویند.
  • باید برای بالارفتن سطح منابر و سخنرانی های مذهبی، از مراجع فعلی و فقید شیعه تبعیت کنیم تا منابر مورد استقبال بیشتر مردم قرار گرفته و دانش و آگاهی سودمندی را به مردم منتقل کنند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.