«مربی شدن» در بازار کتاب

مبلغ/ کتاب «مربی شدن»، نوشته «جاناتان پسمور» و «تریسی سینکلیر» و ترجمه «قنبر محمدی‌الیاسی» و «احسان چیت‌ساز» از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران به کوشش انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ۶ بخش و ۳۴ فصل چاپ و منتشر شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایبنا – کتاب «مربی شدن»، نوشته «جاناتان پسمور» و «تریسی سینکلیر» و ترجمه «قنبر محمدی‌الیاسی» و «احسان چیت‌ساز» از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران به کوشش انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ۶ بخش و ۳۴ فصل چاپ و منتشر شد.

بخش اول کتاب سفری به سوی رشد در مربیگری، بخش دوم شایستگی‌های محوری در مربیگری، بخش سوم رویکردهای روان‌شناسی به مربیگری، در بخش چهارم به فعل و عمل مربیگری از منظرهای مورد پرداخته شده است، بخش پنجم رشد و توسعه«توانایی فعل مربیگری» و در بخش ششم حدود ۲۱ ابزار و تکنیک مفید برای فعل مربیگری برای مربیان معرفی شده است.

در مقدمه کتاب «مربی شدن» می‌خوانیم: «مربی بودن یک شیوه زیستن است، شیوه‌ای از زیستن که ایجاد صمیمیت و اعتماد، یاریگری در رشد افراد، گوش کردن موثر، پرهیز از قضاوت‌ها، پرسش‌گری مفید، تسهیل رشد و یادگیری همراهان را در کانون توجه خود قرار می‌دهد. شیوه‌ای که رشد فردی برای مربی را در پی دارد. گونه‌ای از زیستن است که یاریگر یادگیری و رشد همراهان است.

این پرسش کلیدی در حوزه تعلیم و تربیت به‌صورت عمومی و حرفه مربیگری به‌صورت خاص مطرح است کخ «برای مربی شدن چه کنیم؟». یافته‌های پژوهش‌ها و اندیشه‌های اندیشمندان برجسته نشان می‌دهد که برای مربی شدن لازم است به سه بعد «شخصیت مناسب، دانش مفید و تجربه مولد» توجه جدی داشته باشیم.»

شخصیت مناسب پیش‌نیاز و مقدمه برای مربی شدن محسوب می‌شود. حوزه دانش ما را در شناسایی و انتقال اصول، شایستگی‌ها و تکنیک‌ها یاری می‌دهد و در نهایت تمرین و کسب تجربه، تأمل کردن فردی و گفت‌وگو با دیگری درباره تمرین‌ها و تجربه‌ها رکن اجتناب‌ناپذیر مربی شدن است. مطالب کتاب به گونه‌ای تنظیم شده است که بخش زیادی از این دغدغه‌ها برای مربی شدن را پوشش می‌دهد.

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «مربی شدن» را در ۴۴۵ صفحه و به قیمت ۲۴۰ هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.