الازهر با انتقاد از فراخوان های مدعی بی عدالتی علیه زنان در «ارث»: می خواهند وجهه دین را تحریف کنند

مبلغ/ الازهر از فراخوان های مدعی «بی انصافی در حق زنان در قوانین مربوط به  ارث و میراث در دین اسلام» به شدت انتقاد کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از شفقنا به نقل از الشرق الاوسط، این مرکز بزرگ اهل تسنن در مصر در بیانیه ای تاکید کرد که تلاش های نهادهای بین المللی و سازمان های جامعه مدنی برای حمایت از کشورهای نیازمندتر و تامین راههای معیشت امن، ارتقای سطح آموزش و شبکه های بهداشتی در آن کشورها، معرفی حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان و تلاش برای ایجاد آگاهی اجتماعی در قبال مسائل مختلف بویژه در سایه شرایط دشوار کنونی را دنبال می کند.

الازهر با اشاره به اینکه چنین تلاش هایی را ارج می نهد و نسبت به تداوم آنها ترغیب می کند،  در عین حال  نسبت به بهره برداری از این تلاش ها به هدف نفوذ به جوامع مسلمان و هدف قرار دادن دین اسلام بویژه سیستم خانواده و قوانین مربوط به ارث و میراث که توسط قرآن و سنت نبوی تشریح شده، هشدار داد.

این مرکز همچنین نسبت به گنجاندن چنین فراخوان هایی در کنفرانس ها و درخواست تغییر آن قوانین به بهانه برابری حقوق زن و مرد هشدار داد و احترام به قوانین دین اسلام و جلوگیری از هدایت نادرست حمایت های ارائه شده به جوامع مسلمان با هدف تغییر هویت دینی آنها و تعدی به مقدساتشان را نیز خواستار شد.

الازهر در بیانیه خود به تامل در قوانین ازدواج و میراث در دین اسلام و موعظه گرفتن از اصولی شد که حکمت و عدل الهی بر پایه آن بنا شده است.

مرکز یاد شده همچنین خواستار بررسی نتایجی نظیر فروپاشی کانون خانواده و ازدواج های بی قید و بند در جوامعی شد که دین را کنار گذاشتند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.