نخستین دوره دانش افزایی اساتید حوزه برگزار می شود

نخستین دوره دانش افزایی اساتید در سه محور دوره های آموزشی، تهذیبی و پژوهشی در مدرسه علمیه امام رضا (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام تیزچنگ در گفتگو با مهر از برگزاری نخستین دوره دانش افزایی اساتید با سه محور دوره‌های آموزشی، تهذیبی و پژوهشی خبر داد و اظهار داشت: تحول در حوزه امری است که مدت‌هاست درباره آن سخن‌ها گفته شده است و نوشته‌ها نوشته‌اند، با عنایت به نظریه علمی-آموزشی پرورش مآل آیت الله رشاد، تولیت حوزه امام رضا (ع) و جایگاه خاص و منحصر به فرد اساتید در این نظام علمی؛ دوره‌ای را معطوف به این جایگاه در حوزه امام رضا (ع) برگزار می‌شود که این دوره در سه محور آموزشی، تربیتی تهذیبی و پژوهشی برگزار خواهد شد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام رضا (ع) ادامه داد: محورهای آموزشی بیشتر عطف به روش شناسی فقه و اصول است، روش شناسی کتبی که در سطوح مختلف حوزه تدریس می‌شوند که به ترتیب می‌توان به شرح لمعه، مکاسب، رسائل و کفایة الاصول اشاره کرد. و همینطور روش شناسی اجتهاد ورزی در فقه‌های تخصصی و توسعه یافته که با عنوان فقه نظام ساز یاد می‌شود.

وی بیان داشت: ارائه دهندگان محورهای آموزشی آیات علی اکبر رشاد، ابوالقاسم علیدوست و محمد مبلغی هستند که هر کدام از این اساتید گرانقدر از برجستگان و شناخته شدگان در این زمینه به شمار می‌روند.

حجت الاسلام تیزچنگ گفت: محورهای تهذیبی و تربیتی هم به بررسی نقش تربیتی اساتید در حوزه‌های علمیه اختصاص دارد که ارائه این بخش نیز با حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی خواهد بود، لازم به ذکر است که از این استاد گرامی کتابی با همین عنوان نیز به زیور طبع آراسته شده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام رضا (ع) عنوان کرد: محورهای دوره پژوهشی نیز با عنوان ۴۰ گام پژوهشی و به صورت کارگاهی و با ارائه حجت الاسلام و المسلمین استاد قاری معاون پژوهش حوزه امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

وی به تاریخ شروع دوره اشاره و بیان داشت: تاریخ شروع دوره از روز شنبه ۹۹/۱۰/۲۰ شروع و اختتامیه در روز ۹۹/۱۰/۲۴ خواهد بود و برای شرکت کنندگان در دوره مدرک معتبر از حوزه علمیه قم صادر خواهد شد. یادآور می‌شود با توجه به محدودیت‌های متأثر از ویروس کرونا، برگزاری دوره به صورت مجازی بوده که به صورت زنده از لینک heyatonline.ir/heyat/۲۹۰۷ با ترافیک رایگان پخش خواهد شد.

اساتید گرامی استان تهران می‌توانند جهت ثبت نام در دوره به شماره تلفن ۰۹۳۵۶۰۲۴۸۹۴ مشخصات خود را ارسال کنند. جهت مشاهده جدول برنامه دوره به پورتال رسمی حوزه امام رضا (ع) www.heer.ir مراجعه شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.