اسقف «عطا الله حنا» تخریب مساجد در فلسطین را محکوم کرد

مبلغ/ اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس با اعلام انزجار از حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی، تخریب مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را نیز محکوم کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از دنیا الوطن، اسقف عطا الله حنا تأکید کرد: تهدید صهیونیست‌ها به تخریب مسجدی در العیساویه و مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما به عنوان مسیحیان فلسطینی نمی‌توانیم ظلمی را که در حق ما و در حق سایر هموطنانمان اعمال می‌شود، بپذیریم. در این سرزمین یک خانواده‌ایم و در سختی و آسانی در کنار هم زندگی می‌کنیم.

این اسقف مسیحی تأکید کرد: همانگونه که مساجد هدف قرار می‌گیرند، عبادتگاه‌های مسیحیان نیز هدف قرار می‌گیرد و صهیونیست‌ها می‌خواهند مسیحیان نیز بار خود را بسته و سرزمین خود را ترک کنند.

حنا ادامه داد: ما همانگونه که تخریب عبادتگاه‌های مسیحیان در این سرزمین را نمی‌پذیریم، طرح صهیونیست‌ها برای تخریب مسجد العیساویه و مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را نیز نمی‌پذیریم و این اقدام را تجاوز به حقوق خود به عنوان شهروندان فلسطین می‌دانیم.

عطا الله حنا اظهار کرد: ما مسیحیان و مسلمانان باید همراه و همدل باشیم تا فرهنگ برادری، محبت، اتحاد و همگرایی، تعامل و همکاری را در بین خود گسترش دهیم و از هر پروژه مشکوکی با هدف دامن زدن به اختلافات و کینه‌توزی‌ها در جامعه خود پرهیز کنیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.