تشدید شهرک‌سازی‌ها با هدف پایان حضور مسلمانان و مسیحیان در قدس شرقی

مبلغ/ وزارت امور قدس ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای توقف ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در بیت‌المقدس شرقی تأکید کرد: تشدید شهرک‌سازی‌ها در چارچوب جنگ جمعیتی برای پایان دادن به حضور مسلمانان و مسیحیان فلسطینی در این منطقه صورت می‌گیرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از فلسطین الیوم،  وزارت امور قدس اعلام کرد: تشدید شهرک‌سازی‌ها در بیت‌المقدس شرقی همزمان با موج تخریب خانه‌های این منطقه در چارچوب جنگ جمعیتی برای پایان دادن به حضور مسلمانان و مسیحیان فلسطینی در قدس شرقی صورت می‌گیرد.

در بیانیه وزارت امور قدس آمده است: تصمیم کمیته محلی نقشه‌کشی و شهرداری رژیم اشغالگر صهیونیستی در ایجاد ۳ هزار و ۵۵۷ واحد مسکونی جدید در بیت‌المقدس شرقی، تلاش برای اسکان اکثریت یهودی در  این منطقه است.

بر اساس این بیانیه، شهرداری رژیم اشغالگر  در چند روزی که از اول سال جدید میلادی می‌گذرد، بیش از پنج ساختمان را در قدس شرقی تخریب کرده است.

وزارت امور قدس تأکید کرد: مقامات رژیم اشغالگر با افزایش شهرک‌سازی‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینیان اوضاع متشنج قدس را بدتر خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: کابینه جدید رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با شهرک‌سازی‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینیان به موجودیت خود مشروعیت بخشد.

وزارت امور قدس با تأکید بر اینکه آنچه در بیت‌المقدس جریان دارد هر فرصتی برای اجرای راه حل دو دولتی را از بین می‌برد، گفت: جامعه بین‌المللی باید برای توقف فوری تجاوزهای روز افزون رژیم صهیونیستی وارد عمل شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.