«فلسفه، ساده و زیبا» منتشر شد/ یک کتاب چشم‌نواز برای آموزش فلسفه

مبلغ/ کتاب «فلسفه، ساده و زیبا: درآمدی تصویری بر فلسفه» نوشته داگلاس برنهام و دیگران با ترجمه شهاب الدین عباسی توسط انتشارات مان کتاب منتشر شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از مهر، انتشارات مان کتاب، «فلسفه، ساده و زیبا: درآمدی تصویری بر فلسفه» نوشته داگلاس برنهام و دیگران و ترجمه شهاب الدین عباسی را در ۱۶۴ صفحه و بهای ۱۳۸ هزار تومان منتشر کرد.

در معرفی این کتاب باید اشاره کرد که کتابخوانان در چند سال اخیر از کتاب‌های مصور آموزش فلسفه استقبال خوبی کرده‌اند، کتاب‌هایی همچون «سرگذشت فلسفه» براین مگی و «کتاب فلسفه». «فلسفه، ساده و زیبا» نیز کتابی است مصور درباره فلسفه، اما با دو کتاب یادشده متفاوت است. این اثر هم می‌تواند اولین قدم برای آشنایی جدی با فلسفه باشد هم کتاب مکمل آن دو اثر. «فلسفه، ساده و زیبا» رویکرد و حرف‌های تازه‌ای دارد.

در دو دهه اخیر، کتاب‌های درخوری با رویکرد تلفیق متن و عکس برای آموزش فلسفه ترجمه و منتشر شده‌اند. از جمله می‌توان به دو نمونه موفق اشاره کرد: «سرگذشت فلسفه» نوشته براین مگی (ترجمه حسن کامشاد، نشر نی) و «کتاب فلسفه» نوشته ویل باکینگام و دیگران (ترجمه شهاب‌الدین عباسی، نشر نخستین). «فلسفه، ساده و زیبا» نیز کتاب مصور آموزش فلسفه است که ترجمه آن در انتشارات مــــانِ کتاب منتشر شده است. «فلسفه، ساده و زیبا» سه ویژگی اساسی منحصربه‌فرد دارد و به این ترتیب می‌توان آن را مکمل خوبی برای کتاب‌های یادشده دانست: اول، روزآمدی مطالب و پرداختن به مسائل معاصر فلسفه مثل «زنانگی» و «حقوق حیوانات»؛ دوم، اتخاذ رویکرد موضوعی به فلسفه (در مقابل رویکرد تاریخی)؛ و سوم، پرداختن به فلسفه شرق در کنار فلسفه غرب. نیز طراحی‌های ساده اما کاربردی کتاب در خدمت فهم درست فلسفه قرار می‌گیرند.

در پشت جلد کتاب این متن آمده است: «فلسفه، ساده و زیبا کتابی است چشم‌نواز و خواندنی درباره یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بشر. فیلسوفان می‌کوشیدند، در میان همه پیچیدگی‌های جهان، حقایقی ساده و نظمی نهان بیابند. تالس – نخستین فیلسوف غرب – غرق در زیبایی آسمان پرستاره می‌شد و ارسطو می‌گفت هر انسانی بنا بر طبیعت خود در جست‌وجوی معرفت است. سیسرون هم فلسفه را راهنمای زندگی می‌دانست. در طول تاریخ، هزاران فیلسوف و اندیشمند بر دستاوردهای فلسفی افزودند و کتاب‌های بی‌شمار به جا گذاشتند و دیری نگذشت که فلسفه خود به دنیایی پیچیده و هزارتو مبدل شد. فلسفه، ساده و زیبا می کوشد، در میان این پیچیدگی‌ها و فراز و نشیب‌های نفس‌گیر، تصویری ساده و دیدنی از سیر اندیشه‌ها و مفاهیم فلسفی به نمایش بگذارد. کتاب حاصل کار گروهی از فیلسوفان و هنرمندان نوآور است، کاری تازه از انتشارات هنری پرآوازه دورلینگ کیندرزلی.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.