هنیه: عادی‌سازی، خنجر مسمومی در پهلوی ملت فلسطین است

مبلغ/ رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه‌ای ضمن تشبیه توافق‌های عادی سازی روابط با اسرائیل به خنجری مسموم در پهلوی فلسطین، هشدار داد: عادی سازی فقط به سود اسرائیل است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت و گو با شبکه الشروق دعوت الجزایر برای برگزاری نشست هم اندیشی با گروه های فلسطینی را نشان دهنده اشتیاق این کشور به وحدت مردم فلسطین و احیای اقدامات مشترک دانست.

وی خاطرنشان کرد که حماس از این دعوت استقبال و آمادگی خود را برای حضور در زمان تعیین شده ابراز کرد.

هنیه ابراز امیدواری کرد که گردهمایی جناح‌ها قبل از اجلاس سران کشورهای عربی برگزار شود تا مردم فلسطین در این اجلاس با هم متحد شده و به موضوع فلسطین رسیدگی کنند.

وی بر آمادگی حماس برای حضور در کنفرانس جناح های فلسطینی چه قبل و چه بعد از نشست سران عرب تاکید کرد و گفت هیچ پیش شرطی برای حضور در آن ندارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما معتقدیم که در گفت‌وگوهایی که در الجزایر برگزار می‌شود باید درباره چگونگی بازسازی نهادهای فلسطینی و استراتژی مقابله با اشغالگران، توافق کنیم. شرایط حاکم بر صحنه فلسطین چالش‌های بی‌سابقه بزرگی را به همراه دارد به همین خاطر این مسأله نیازمند یک اراده حقیقی و تصمیم جدی برای پایان دادن به شکاف در گروه‌های فلسطینی و اتحاد دوباره آنان است.

هنیه خاطرنشان کرد: هر نشست فلسطینی در پایتخت الجزایر به دلیل نقشی که در حمایت از آرمان دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. من این افتخار را دارم که در رأس هیئت جنبش در نشست فلسطین در الجزایر حضور داشته باشم و اگر هم برگزار نشود، مفتخرم که در رأس هیئت جنبش به الجزایر سفر کنم.

عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر ۶ دسامبر در کنفرانس مطبوعاتی و در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از عزم کشورش برای میزبانی از گروه‌های فلسطینی خبر داد.

وی هشدار داد که ما باید در مورد برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس ملی به توافق برسیم و سپس بر سر رهبری واحد ملی و برنامه مبارزه یکپارچه توافق کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که نشست الجزایر یک “فرصت غیرقابل جبران” است و ما نباید آن را از دست بدهیم.

وی از حمایت های الجزایر از مردم فلسطین با کمک های مالی و دانشجویی تشکر و قدردانی کرد و این امر زمینه ای برای حمایت از پایداری مردم ما است.

هنیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: آنچه در مجله انگلیسی تایمز درباره اختلافات بین حماس منتشر شد توهمات بی اساس است. حماس یک جنبش متحد، قوی و در حال توسعه و در خط مقدم پروژه مقاومت فلسطین است.

وی درباره توافق‌های ابراهیم هم گفت:  ما بر این باوریم که عادی‌سازی، خنجر مسمومی در پهلوی ملت فلسطین و گذرگاهی است که از طریق آن، اسرائیل در منطقه گسترش پیدا کند. هر کس که فکر می‌کند، عادی‌سازی باعث تثبیت مشروعیت یا افزایش نفوذش خواهد شد، در اشتباه است؛ زیرا عادی‌سازی به صورت کلی، شَر است و فقط به سود رژیم صهیونیستی است.

هنیه با بیان اینکه روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران، رکن محکمی در حمایت از مقاومت فلسطین است، گفت: دشمن صهیونیستی فکر می‌کند که از طریق محاصره و تجاوز می‌تواند اراده ملت ما را در هم شکند، ولی این مسئله یک توهم است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.