مقامان اوکراین: فیلم توهین سربازان اوکراینی به قرآن توسط روس‌ها ساخته شده است

به گزارش «مبلغ» – به نقل از International Bussines Times، روز پنجشنبه، ۲۵ اسفند ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی پخش شد که نشان می‌داد سربازان اوکراینی در حال بریدن گوشت خوک بر روی نسخه‌ای از قرآن متعلق به نیروهای روسی اسیر شده بودند. این سربازان بعداً در حال پاره کردن و سوزاندن صفحات کتاب مقدس مسلمانان دیده شدند.

اوکراین روسیه را متهم کرده که ویدئوی مذکور را با هدف بدنام کردن سربازان اوکراینی منتشر کرده که در آن سربازان منتسب به ارتش اوکراین به قرآن توهین می‌کنند.

در واکنش به این ویدئو، اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین، روسیه را به دلیل نمایش ویدئوی جعلی مورد انتقاد قرار داد و گفت که این کشور باید به دلیل توهین به اسلام محکوم شود.

وی در توئیتر نوشت: «هشدار ویدئویی جعلی! روسیه کلیپی را با افراد ناشناس که ادعا می‌کنند سربازان اوکراینی هستند، روی یک قرآن گوشت خوک می‌برند و صفحات آن را می‌سوزانند. آنها به زبان اوکراینی شکسته صحبت می‌کنند و از چاقوی ارتش روسیه استفاده می‌کنند. روسیه باید به دلیل توهین به اسلام با هدف بدنام کردن اوکراین محکوم شود».

سعید اسماگیلوف، مفتی UMMA – اداره معنوی مسلمانان اوکراین نیز در واکنش به انتشار این خبر، روسیه را به دلیل انتشار اخبار جعلی درباره هتک حرمت قرآن توسط سربازان اوکراینی مورد انتقاد قرار داد و استدلال کرد که برخلاف ارتش روسیه، ارتش اوکراین به انتخاب معنوی هر سرباز احترام می‌گذارد.

اسماگیلوف به Ukrainska Pravda گفت: آنها قصد داشتند خشم جهان اسلام در اوکراین را با اقدامات سربازان ادعایی اوکراینی برانگیزند. اما درست مانند هر خبر تبلیغاتی دیگر، این ویدئو نیز خبر جعلی است.

نیروهای مسلح اوکراین همچنین بیانیه‌ای صادر کردند که در آن اعلام شد سربازان اوکراینی به قرآن اهانت نمی‌کنند زیرا افراد از ملیت‌ها و مذاهب مختلف برای دفاع از کشور همکاری می‌کنند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.