اصلاحات به سبک بن سلمان؛ مدارا با همجنس گرایی، سرکوب آزادی بیان!

مبلغ/ درحالی که عربستان سعودی به رهبری ولیعهد و حاکم دوفاکتوی خود هرگونه آزادی بیان و اندیشه را ممنوع و تمامی مخالفان را بازداشت و اعدام می‌کند، اما علی رغم جامعه محافظه کار عربستان ریاض سیاست متفاوتی را در قبال همجنس گرایی در پیش گرفته و با در دستور کار قرار دادن اقدامات غیر مستقیم و حتی علنی درصدد ترویج این پدیده و مدارا با آن در راستای جلب رضایت غرب است و به همین منظور در مناسبت‌های مختلف سعودی‌ها پذیرای برخی همجنس‌گرایان غربی بوده‌اند.

به گزارش «مبلغ» – سایت سعودی لیکس در گزارشی در این باره نوشت: مجموعه‌ای از شواهد و حقایق از نقشه‌های مشکوک محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تسهیل ورود همجنس‌گرایی به عربستان و به فساد کشاندن جامعه این کشور پرده برمی‌دارد.

از زمانی که محمد بن سلمان به عنوان حاکم دوفاکتو قدرت را در دست گرفت، به هر طریقی درصدد فاسد کردن جامعه و زدودن اخلاق و ارزش‌های آن بوده است، او علما و روحانیون را مورد آزار و اذیت قرار داده و هیئتی را برای سرگرمی و تفریح تشکیل داد و امکان برپایی مهمانی‌های اهل فحشا و فسق را در عربستان فراهم کرد.

اما اینکه موضوع به حمایت از «همجنس گرایی» ختم شود و اجازه نمود آن در کشور محافظه کاری مانند عربستان داده شود، این فراتر از تصور و غیر قابل باور است.

از آنجایی که جامعه عربستان ذاتا محافظه کار است و به ارزش‌های خود می‌بالد، بن سلمان به روش‌های غیرمستقیم در ترویج «همجنس گرایی» متوسل شد و این اقدامات شامل؛ تبلیغات غیرمستقیم و چشم پوشی از فعالیت‌های آنها در عربستان و همچنین مدارا با آنها برای جلب رضایت غرب می‌شود.

محمد بن سلمان طرح خبیثانه خود را با حذف جرم انگاری همجنس گرایی از برنامه‌های درسی آغاز کرد که موسسه «نظارت بر صلح و تسامح فرهنگی» (IMPACT) مستقر در تل‌آویو از این تصمیم و تصمیمات دیگر ریاض استقبال کرد و مجله آمریکایی تایم نیز آن را تصمیمی “میانه‌روتر” توصیف کرد.

میزبانی عربستان از همجنس گرایان

بن سلمان در جلسات خصوصی خود با «جورج نادر»، مشاور، لابی‌گر، مشاور سیاسی و مجرم جنسی لبنانی-آمریکایی دیدار کرد و عکس‌های منتشر شده از این دیدار عمق رابطه میان آنها را به خوبی نشان می‌دهد.

جرج نادر که به جنایات متعدد مربوط به استثمار جنسی از خردسالان محکوم شده ‌است، بارها به عنوان لابیگر روابط غیررسمی بین سیاستمداران آمریکا و امارات و عربستان سعودی و همچنین به عنوان یک لابیگر برای شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر کار کرده‌ است.

شمار همجنس گرایانی که عربستان میزبان آنها بوده است زیاد است و ریاض برخی از آنها را به بهانه فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی و برخی دیگر را به بهانه جشنواره فیلم دریای سرخ به حضور پذیرفته است.

به عنوان مثال، رمضان سال گذشته همه از اینکه اداره سرگرمی و تفریح عربستان میزبان دو بازیگر همجنس گرای مرد به نام‌های «Koldo Goran» و «Viktor Rom Venus» بود و این دو تصاویری از خود را در ماه مبارک رمضان در عربستان منتشر کردند، شوکه شدند.

همچنین جشنواره فیلم دریای سرخ شاهد شرکت تعدادی از همجنس گرایان بود.

اجازه نمایش فیلم‌های ترویج دهنده همجنس گرایی

سایت «Deadline Hollywood» از محمد الترکی، مدیر اجرایی جشنواره فیلم دریای سرخ درباره موضع جشنواره درباره نمایش فیلم‌هایی درباره «همجنس ‌گرایی» سوال کرد و وی در پاسخ گفت: هیچ سانسوری وجود ندارد، ما در حال تغییر حدود و مرزها و نمایش انواع فیلم‌ها هستیم و خوشحالیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

آخرین دوره جشنواره از تمام خطوط قرمز عبور کرد و به چند فیلم ازجمله فیلم «The Blue Caftan»  که به صورت علنی «همجنس‌ گرایی» را ترویج می‌کردند اجازه نمایش عمومی داد.

ترویج مستقیم همجنس گرایی در رسانه‌ها

رسانه‌ها و بازوهای نزدیک به بن سلمان تلاش‌های آشکاری برای ترویج همجنس گرایی انجام داده‌اند. گروه ام بی سی پرچم انحراف جنسی را از طریق کانال برنامه کودکان تبلیغ کرد و این اقدام خشم شهروندان را برانگیخت و آنها را بر آن داشت تا هشتگی را در این زمینه به راه بیندازند.

در همین حال، علی الشهابی از نزدیکان بن سلمان گفت: با وجود قوانینی که «همجنس گرایی» را جرم انگاری می‌کنند، اما همجنس گرایی یک پدیده بیولوژیکی است و این افراد سزاوار ترحم و درک هستند.

بن سلمان تمام قوانین و فتواهایی را که همجنس گرایی را جرم دانسته و ممنوع می‌کند، نادیده گرفت و اجازه داد که این پدیده در این کشور ترویج شود. این اقدامات شامل اجازه فروش برخی کتاب‌های مربوط به همجنس گرایی در داخل کشور است و این درحالی است که فروش برخی کتاب‌های دانشمندان و علمای بزرگ ممنوع است.

علی‌رغم وجود اظهارات رسانه‌ای مبنی بر ممنوعیت ترویج همجنس گرایی در عربستان، اما همه این اقدامات همدستی محمد بن سلمان را در گسترش همجنس ‌گرایی در این کشور نشان می‌دهند.

مجله آمریکایی «آتلانتیک» این موضوع را تأیید کرد و نوشت که همجنس ‌بازان در پادشاهی عربستان با اطلاع مقامات مهمانی‌های خود را برگزار می‌کنند و دعوت‌نامه‌های رسمی در این زمینه ارسال می‌کنند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.