میشل عون: مواضع امام موسی صدر الهام‌بخش همه ماست

مبلغ/ رئیس جمهوری لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز ربوده شدن امام “موسی صدر” گفت: مواضع ایشان منبع الهامی برای همگان است تا برای رهایی لبنان و ملت آن تلاش کنند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، میشل عون رئیس جمهوری لبنان در توییتی با اشاره به گذشت ۴۴ سال از ناپدید شدن امام موسی صدر پس از دیدار با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی نوشت: با گذشت ۴۴ سال از ربوده شدن امام موسی صدر هنوز هم اندیشه و ایمان وی در لبنان وجود دارد و مسیر ما وحدت می باشد.

عون افزود: به رغم اینکه لبنان در این شرایط دشوار از حضور چنین چهره ملی و معنوی محروم است، اما مواضع ایشان همچنان منبع الهام بخش برای تلاش در راستای نجات لبنان و ملت آن است.

امام موسی صدر در سوم شهریور ۱۳۵۷ شمسی و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای عربی، بنا به دعوت رسمی‌ معمر قذافی دیکتاتور لیبی، به آن کشور رفت و در روز ۹ شهریور در آنجا ربوده شد.

رژیم وقت لیبی در ۲۷ شهریور ۱۳۵۷ و به دنبال اعتراض مردم لبنان، حوزه‌های علمیه و مطبوعات منطقه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امام موسی صدر و دو همراه ایشان، با پرواز شماره ۸۸۱ مورخ ۹ شهریور هواپیمایی آلیتالیا، طرابلس را به سوی رم ترک کرده‌اند. در پی این ادعا، دستگاه‌های قضایی دولت‌های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم، رسماً تکذیب شد و سرنوشت وی هنوز هم نامعلوم است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.