افزایش گسست در درون رژیم صهیونیستی/ نگرانی تل آویو از آینده این رژیم

مبلغ/ مشاور پیشین امنیت رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از افزایش گسست و چند دستگی داخلی در رژیم صهیونیستی از “یهودیان حریدی” به عنوان یکی از تهدیدها برای آینده این رژیم نام برد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایرنا، “دانیل شوفتان” رئیس مرکز مطالعات امنیت دانشگاه حیفا در فلسطین اشغالی در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم» منتشر شده، نوشت: اکثریت قریب به اتفاق یهودیانی که در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) زندگی می کنند کسانی هستند که بنا به ضرورت به اینجا آمده‌اند و دلیل آمدنشان علاقه به صهیونیسم نبوده است.

این نظامی پیشین رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره وقوع گسست و چند دستگی در درون  “اسرائیلی ها” در سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: بعد از پشت سر گذاشتن خطر جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۷۳ و انتفاضه دوم، آنچه مایه نگرانی است افراطی‌گری برخی گروه‌های حریدی و چگونگی مهار میلیون‌ها فلسطینی در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) است.

به نوشته این روزنامه، موسسه مطالعاتی “سیاست یهودیت” در لندن اخیرا از جمعیت روبه‌رشد “یهودیان حریدی” نسبت به دیگر فرقه‌های یهودی در درون رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: اکنون از هر هفت یهودی، یک نفر از آنها حریدی هستند، اما تا سال ۲۰۴۰، از هر چهار یهودی، یک نفر وابسته به فرقه حریدی خواهد بود.

برپایه این گزارش، فرقه حریدی یکی از فرقه‌های بنیادگرا محسوب می‌شود که به شدت پایبند سنت های یهودی در زندگی خود است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پنج وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جمله ایهود باراک، گابی اشکنازی، بنی گانتس، موشه یعلون و گادی آیزنکوت نیز در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اذعان کردند که «موجودیت اسرائیل از درون در معرض خطر و تهدید قرار دارد».

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از آیزنکوت تصریح کرد: چیزی که بیش از همه اسرائیل را تهدید می‌کند، فقدان انسجام در بین اسرائیلی ها است.

باراک نیز در این باره گفت: همه روسای کنونی و سابق دستگاه‌های امنیتی اسرائیل از موساد تا شین‌بت بر این باور هستند که بزرگترین تهدید علیه آینده اسرائیل، خطر از دست دادن انسجام اسرائیلی ها و قرار گرفتن آنها در دو طیف سکولار و دینی (حریدی و صهیونیستی) جدا از هم است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد که اشکنازی، بنی گانتس و یعلون نیز با نظرات آیزنکوت و باراک هم نظر بوده و آن را تایید کردند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در سایه بحران های شدید درونی خود، اکنون تحت محاصره گروه‌های مقاومت نیز قرار دارد و صهیونیست ها به خاطر تضادهای سیاسی درونی در طول چهار سال گذشته نتوانسته اند یک کابینه پایدار تشکیل دهند و در این مدت پنج بار انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی برگزار شده است.

نظرسنجی‌ها حاکی از این است که انتخابات ماه نوامبر آتی در سرزمین های اشغالی نیز مشکل بی‌ثباتی سیاسی رژیم صهیونیستی را حل نخواهد کرد و هیچ کدام از سه جریان راست، چپ و میانه در رژیم صهیونیستی نخواهند توانست اکثریت قاطع را در پارلمان این رژیم برای تشکیل کابینه ای باثبات به دست آورند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.