کتاب «دو امام مجاهد» به چاپ یازدهم رسید

مبلغ/ چاپ یازدهم کتاب «دو امام مجاهد» شامل شش گفتار از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) روانه‌ بازار نشر شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، چاپ یازدهم کتاب «دو امام مجاهد» بازار نشر شد. این کتاب که حاصل گردآوری و تدوین شش سخنرانی از رهبر معظم انقلاب در سال‌های ۵۱ و ۵۲ شمسی است و به وقایع درباره صلح امام حسن (ع) و قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌پردازد.

بیانات گردآوری شده این کتاب، در زمانه‌ای ایراد شده که عده‌ای سعی داشتند با طرح مسئله تقابل رفتار سیاسی امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، به‌نحوی این دو حرکت را جدای از هم در نظر گرفته و در نتیجه دهه پنجاه را از هر حرکت سیاسی علیه طاغوت ایمن کنند.

رهبر معظم انقلاب با طرح نظریه انسان ۲۵۰ ساله، تمامی رفتار و سیره ائمه اطهار علهیم‌السلام را ذیل یک حرکت معرفی کردند. با این گفتار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سیره سیاسی ائمه را هم در یک جهت و نیز برآمده از یک منشأ ایمانی مشترک طرح کردند.

از نکات برجسته این کتاب می‌توان به رعایت دقیق نکات تاریخی و استنادات زیاد اشاره کرد. همچنین اشاره رهبر معظم انقلاب در اوایل دهه ۵۰ به مفهوم انقلاب و مبارزه با طاغوت از عمق بصیرت و زمانه‌شناسی ایشان حکایت دارد که در نهایت به سقوط حکومت پهلوی منجر شد.

این کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) منتشر شده و تاکنون، بالغ بر ۲۵ هزار نسخه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.