خیانت های سریالی ابوظبی به فلسطین

به گزارش «مبلغ» – «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دومین سفر خود را به امارات طی سال جاری میلادی انجام داد. ابوظبی درحالی میزبانی رئیس تشریفاتی رژیم صهیونیستی را برعهده داشت و برحفظ و ادامه روابط خود با آن اصرار و پافشاری می کند که علاوه برمخالفت گسترده ملل مسلمان و عرب با عادی سازی روابط با این رژیم که در حاشیه بازی های جام جهانی دوحه خود را به صراحت نشان داد، فلسطینی ها نیز در روزهای اخیر نشانه هایی از برخورد عملی خود با این روند را نشان داده اند. یکی از این نشانه ها این است که هنگام آغاز سفر اسحاق هرتزوگ به دو کشور بحرین و امارات، یک فلسطینی ساکن کرانه باختری در تلاش برای ورود به گیت فرودگاه بن گوریون بود که با شلیک پلیس و زخمی شدن راننده متوقف شد و اگر این عملیات که پلیس رژیم صهیونیستی آن را به استشهادی تعبیر کردند به نتیجه می رسید، می توانست به قیمت جان هرتزوگ تمام شود.

علاوه بر این، سفارت امارات در تل‌آویو، در اقدام خیانت‌آمیز دیگری، به مناسبت پنجاهمین سالگرد استقلالش، «ایتمار بن گویر» رئیس حزب قدرت یهود و یکی از تندروترین و نژادپرست ترین چهره های صهیونیست را به این مراسم دعوت کرد. زمانی که امارات توافق‌نامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد، در توجیه این که این توافق نامه برخلاف منافع فلسطینی ها نیست ادعا می کرد که ضمانت های لازم را از این رژیم بابت الحاق نکردن دره اردن واقع در کرانه باختری به فلسطین اشغالی دریافت کرده است. این در حالی است که دولت جدید این رژیم و چهره های شاخص آن همچون بن گویر نه تنها به الحاق دره اردن قانع نیستند بلکه با تشکیل گروه های شبه نظامی صهیونیستی برای اخراج ساکنان فلسطینی کرانه باختری تدارک می بینند و در تلاش برای تکرار فاجعه جنگ سال ۱۹۴۸ هستند که به اشغال ۷۸ درصد خاک فلسطین و اخراج حدود یک میلیون سکنه فلسطینی انجامید.

این موارد نشان می دهد که امارات و بحرین یا هر کشوری که بدون حل بحران فلسطین وارد عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی شده اند یا در آینده وارد این جرگه شوند، خواه ناخواه در جنایات این رژیم نیز شریک خواهند بود چراکه این رژیم این اقدام را به منزله تایید اقدامات توسعه طلبانه و تجاوزگرانه خود در اراضی اشغالی تعبیر و از آن به عنوان مهر تایید بر برنامه های جاری و آینده خود استفاده می کند. این از دیگر شاخص هایی است که نشان می دهد برخلاف مواضع اعلامی و تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و شرکای عرب آن، توافق‌نامه های موسوم به ابراهیم یا عادی سازی روابط با این رژیم نه در جهت صلح بلکه برعکس کاملا در جهت جنگ در اراضی اشغالی پیش می رود و همچنان که از قراین و شواهد موجود برمی‌آید از این توافق‌نامه ها به عنوان پوششی برای اجرای طرح دولت خالص یهودی استفاده ابزاری می شود و دولت های عربی طرف توافق نیز به عنوان ابزار، هدف سوء استفاده قرار می گیرند.

منبع: روزنامه خراسان

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.