از چه سنی می توانیم برای فرزندان‌مان گوشی موبایل بخریم؟

مبلغ/ تهیه گوشی، تبلت و رایانه شخصی برای کودک و نوجوان توجیه عقلی ندارد. بچه ها برای هر کاری می توانند در ساعت های مشخصی از روز با هماهنگی والدین از گوشی آنها استفاده کنند اما نیازی نیست که این وسایل را به طور شخصی در اختیار داشته باشند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، حضور در فضای مجازی، داشتن کامپیوتر و گوشی‌همراه جزء لوازم جدانشدنی زندگی ما شده است. اما از چه سنی می‌توانیم برای فرزندانمان گوشی شخصی، تبلت و رایانه شخصی تهیه کنیم؛ مخاطبان فارس پرسشی را با این مضمون از چه سنی باید برای فرزندان‌مان گوشی موبایل بخریم؟ از کارشناسان مشاور زندگی پرسیده‌اند. حجت الاسلام «علی اصلان زاده»  کارشناس رسانه و پژوهشگر مرکز پاسخگویی به شبهات دینی در پاسخ به این سوال مخاطبان «فارس من» درباره مناسب بودن سن خاص برای تهیه گوشی موبایل و رایانه برای بچه ها می‌گوید: «پاسخ به این سوال با یک عدد ممکن نمی شود. تهیه گوشی یا تبلت اختصاصی برای کودک و نوجوان لزومی ندارد، تهیه چنین وسایل شخصی برای بچه ها با توجه به واقعیت های موجود، نتایج ناخوشایندی در پی خواهد داشت.

وی ادامه می دهد: «برخی پدر و مادرها به خاطر چشم و هم چشمی با بچه های فامیل یا اینکه فرزندشان حس شرمندگی یا حقارت در برابر دیگران پیدا نکند، دست به خرید گوشی یا تبلت شخصی برای بچه ها می زنند و این اشتباه است چون تهیه کردن این ابزارها به طور شخصی کنترلش را نیز از سوی والدینی که گرفتاری های زیادی هم در طول شبانه روز دارند، سخت می‌کند. در یک دوره ای زمان کرونا والدین مجبور بودند گوشی یا رایانه خود را در اختیار بچه ها قرار دهند، الان دیگر زمان آن سر آمده است».

کارشناس و مشاور رسانه همچنین می افزاید: «بنابراین داشتن گوشی و تبلت شخصی به دلیل جلوگیری از نتایج منفی برای کودک و نوجوان توجیه عقلی نداشته و ربطی به سن و سال ندارد.»تبلت شخصی

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.