«چمدان‌های باز»؛ از ساحت تنهایی می‌گوید

مبلغ/ نویسنده کتاب «چمدان‌های باز» گفت: سعی کردم داستان زندگی آدم‌ها را از منظر یک مهاجر توصیف کنم. در واقع چیزی که در مهاجرت بیشتر به چشم می‌آید، تنهایی آدم‌ها در مقابل شرایط جدید است و من نیز به نوعی از این تنهایی نوشته‌ام و در واقع کتاب را به ساحت تنهایی تقدیم کرده‌ام.

به گزارش «مبلغ»، سیدمحسن روحانی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: افرادی که مهاجرت می‌کنند، با وجود تفاوت‌های آشکار فرهنگی و زبانی، یک وجه مشترک دارند و آن هم مهاجر بودن آنها است.

وی افزود: سفر همیشه بخش مهمی از زندگی من بوده. هر زمانی که فرصتی فراهم شده، کوله‌ام را برداشته‌ام و به کشف دنیایی جدید رفته‌ام. اما از زمانی که خودم ساکن کشور دیگری شده‌ام، این وجه مشترک را از نزدیک تجربه کرده‌ام، چرا که پس از این سکنی، خودم می توانستم پاسخ به سوالاتم را شخصا پیدا کنم و نه با توسل به آنچه در رسانه ها عنوان می شد.

وی ادامه داد: در کتاب چمدان‌های باز نیز روی وجوه مشترک مردمان کشورها، نژادها، مذاهب و آیین های مختلف تاکید داشتم و سعی کردم داستان زندگی آدم‌ها را از منظر یک مهاجر توصیف کنم. در واقع چیزی که در مهاجرت بیشتر به چشم می‌آید، تنهایی آدم‌ها در مقابل شرایط جدید است و من نیز به نوعی از این تنهایی نوشته‌ام و در واقع کتاب را به ساحت تنهایی تقدیم کرده‌ام.

روحانی در خصوص سبک نوشتاری کتاب گفت: در دنیای پرسرعت امروز، مخاطب نیاز دارد در زمان‌ محدود، اطلاعات مناسبی از مطالعه کسب کند. روایت نویسی یکی از سبک‌هایی است که به مخاطب این امکان را می‌دهد که در مدت کوتاهی به پایان یک ماجرا برسد. این موضوع موجب می‌شود مخاطب با علاقه‌ی بیشتری به مطالعه بپردازد.

این وکیل ساکن نیویورک با تاکید بر ضرورت نوشتن از مهاجرت گفت: تصویری که از مهاجرت به صورت عمومی وجود دارد بسیار متفاوت‌تر از چیزی است که در واقعیت هست. من تلاش کرده‌ام در کتاب بدون قضاوت، تصویری واقعی از این دنیای متفاوت نشان دهم. دنیایی که شاید برای خواننده‌ی علاقه‌مند به مهاجرت کمی ناشناخته باشد.

روحانی درباره‌ اولین تجربه‌ی نویسندگی در فضای روایت داستانی گفت: با وجود اینکه نوشته هایم در حوزه‌ تخصصی حقوق مورد استقبال دانشجویان و علاقه‌مندان این رشته است اما باید اعتراف کنم که نوشتن در فضای جدید داستانی برایم تجربه‌ای به مراتب شیرین‌تر بود؛ چراکه این کتاب توانست با طیف وسیع‌تری از مخاطبان ارتباط برقرار کند.

چمدان‌های باز اولین کتاب سیدمحسن روحانی در قالب روایت داستانی است که در ۳۳۶ صفحه و توسط انتشارات جام جم به تازگی منتشر شده است.

کتاب چمدان‌های باز شامل ۶۵ روایت‌ متنوع از زندگی مهاجران در کشور آمریکا است که به قلم سیدمحسن روحانی، وکیل ساکن نیویورک نوشته شده است. سیدمحسن روحانی، دانش‌آموخته‌ دانشگاه امام صادق (ع) است و در حال حاضر مشغول گذراندن دوره‌ی پست دکترا در رشته‌ی حقوق تجارت بین‌الملل در کشور آمریکا است. پیش از این آثار زیادی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در حوزه تخصصی حقوق از این نویسنده منتشر شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.