چرا مراکز گردشگری حلال در جهان برای خانواده‌ها جذاب هستند؟

«بردلی سِکِر»، عکاس بین‌المللی، به این پرسش پاسخ می‌دهد

یک عکاس بین المللی، برای بررسی گردشگری حلال که متعلق به خانواده های مسلمان و پایبند به اصول دینی است، به تعدادی از مراکز و هتل های حلال رفته تا از آن ها عکاسی کند.
به گزارش «مبلغ»، به نقل از سایت «جغرافیکال»، بردلی سِکِر(Bradley Secker)، عکاس اهل استانبول، سفرهای خود را با هدف معرفی گردشگری حلال در امتداد دنبال می کند.
این هنرمند، وقتی از افتتاح هتل‌های حلال برای خانواده های مسلمان، در امتداد خط ساحلی آفتابی جنوب ترکیه شنید، مجذوب این ایده شد تا گردشگری حلال را به عنوان یک تجارت و کاربردهای عملی در این صنعت دنبال کند.

«بردلی سِکِر»، به سایت «جغرافیکال» گفت:
« فکر می‌کردم جالب باشد که نشان دهم این تفرج‌گاه‌ها چگونه توسعه یافته‌اند. بسیاری از آنها از استراحتگاه‌هایی با محوریت گردشگران روسی یا اروپایی تغییر یافته‌اند. صاحبان این تفرج‌گاه‌ها این تغییر سریع را به دلیل پتانسیل تجاری سودآور در حوزه گردشگری دینی یا گردشگری حلال انجام دادند.»
سکر در عکاسی از این هتل‌ها، روند گردشگری بسیار گسترده‌تری را درک کرد. روندی که نام‌های زیادی دارد: گردشگری حلال، گردشگری مسلمان‌پسند و نام‌های دیگر.

مراکز گردشگری حلال از نگاه این عکاس، چه ویژگی هایی دارند؟

  • تفکیک سواحل مردانه و زنانه با تقسیمات بادبان مانند.
  • مصرف الکل در هتل‌های حلال، مجاز نیست.
  • فقط غذاهای حلال سرو می شود
  • از امکاناتی مانند نمازخانه، مسجد و جایگاه دعا برخوردارند.
  • ساعات آیین های اسلامی در آن اعلام می شود.

«بردلی سِکِر»، معتقد است:
« سرمایه‌گذاری مسلمانان در عرصه گردشگری حلال رو به گسترش است زیرا  خانواده‌های مسلمان بسیاری  در تعطیلات، مایل هستند از ساحلی راحت با رعایت تمام الزامات شرعی، استفاده کنند.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.