ببینید | چرا میزبانی خدا، مهمتر از میهمانی خدا است؟

مبلغ/ خداوند با فراهم کردن امکاناتی که فقط ویژه‌ی این ماه است، آغوش خود را برای بندگانش گشوده است و آن‌ها را برای استفاده از این نعمت‌ها دعوت می‌کند. اینک نوبت ماست که دعوتش را اجابت کنیم و برخوان رحمتش بنشینیم و از لطف بیکران او بهره‌مند گردیم.

به گزارش «مبلغ»، آیت الله جوادی آملی در سخنانی به تبیین ماهیت میهمانی خدا در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: انسان مهمان خدا بشود، خیلی مهم نیست؛ فرمود: ماه مبارک رمضان همه «مهمان خدا» هستند، شهر رمضان شهری است که همه مهمان خدا هستند. زائران و حاجیان حج، اینها که به بیت الله می روند؛ اینها «مهمان خدا» هستند. مهمان خدا شدن خیلی مهم نیست، امّا «میزبان خدا» شدن مهم است! فرمود: من مهمانی می دهم، و مهمان هم می شوم؛ و شما سعی کنید میزبان بشوید، من را دعوت بکنید می آیم!
خُب، آنجا که فرمود: مهمان منید، ماه مبارک رمضان است، راه باز است؛ آنجا که فرمود: مهمان منید، مساله حج است، حج و عمره راهش باز است؛ امّا آنجا که فرمود: من مهمان می شوم، شما میزبان من باشید؛ فرمود: «انا عند المنکسره قلوبهم»؛ هر جا دل شکسته است، من مهمان آنجا هستم!

وی افزود: یک وقتی انسان دلش برای دنیا می شکند، یک چیز عادی است؛ اینها مهم نیست. یک وقت است برای دین دلش می شکند که چرا الآن جوانها، یک عدّه ای مثلاً  – خدای ناکرده – گوش شان به حرف دیگران است، چرا حرف های بیگانه را گوش می دهند؛ اگر چنانچه اینجور باشد، انسان می تواند برای ذات اقدس اله نامه دعوت بنویسد. فرمود: «انا عند المنکسره قلوبهم». اگر قلبی بشکند؛ من مهمان هستم، او میزبان من است؛ آدرس هم دیگر داد! و شکستِ قلب هم “هنر” است! این پدران شهید، مادران شهید واقعاً دل شکسته هستند؛ و کسانی هم در اثر مشکلات مالی و اقتصادی بالاخره دل شکسته هستند؛ اگر کسی دلش شکسته باشد، شما بیشتر به او برسید، مشمول عنایت پروردگار هستید. این تواصی به حق که فرمودند، همین است! نگوئیم و نگوئید و نگویند که چیست! نخیر، کشور ماست؛ وقتی این کشور به سلامت می رسد که همه شرکت کنند؛ وقتی این کشور به سلامت می رسد که افراد خوبی را انتخاب کنیم؛ وقتی این کشور به مقصد می رسد که آنها هم که رفتند، کارهای مدیرانه و مدبّرانه انجام بدهند؛ همه اینها شدنی است، از خون شهید همه اینها ساخته است! همانطوری که اصل کشور را توانست حفظ بکند، اینها جزئیات یک کشور است!

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.