گاردین: حملات مجازی علیه آوارگان مسلمان روهینگیایی در اندونزی افزایش یافته است

مبلغ / در ماه‌های اخیر فرار آوارگان روهینگیا از میانمار و بنگلادش به سمت سواحل اندونزی به خصوص استان آچه افزایش یافته است. ابتدا مردم به سردی از این آوارگان استقبال می‌کردند اما طی ماه های اخیر، احساسات تغییر کرده است. مردم محلی برای اعتراض به فرود قایق‌ها تجمع کرده‌اند و هشدار داده‌اند که منابع برای میزبانی از مسافران جدید بیش از حد کم است.

به گزارش «مبلغ»- به نقل از شفقنا، گاردین نوشت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری اندونزی، کمپین اطلاعات نادرست علیه روهینگیا در رسانه های اجتماعی در حال گسترش است.

در ماه‌های اخیر فرار آوارگان روهینگیا از میانمار و بنگلادش به سمت سواحل اندونزی به خصوص استان آچه افزایش یافته است. ابتدا مردم به سردی از این آوارگان استقبال می‌کردند اما طی ماه های اخیر، احساسات تغییر کرده است. مردم محلی برای اعتراض به فرود قایق‌ها تجمع کرده‌اند و هشدار داده‌اند که منابع برای میزبانی از مسافران جدید بیش از حد کم است. آنها از گروه های بشردوستانه خواسته اند که منطقه را ترک کنند.

در اواخر دسامبر، گروهی از مردم به ساختمانی که به خانواده‌های پناهنده، از جمله کودکان پناه می‌داد، یورش بردند و ۱۳۷ نفر را مجبور به سوار شدن به کامیون‌ها کردند. آنها به یک ساختمان دولتی منتقل و معترضان خواستار بیرون راندن مهاجران شدند. آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در آن زمان اعلام کرد که این حادثه ناشی از یک کمپین هماهنگ آنلاین اطلاعات نادرست، اطلاعات نادرست و سخنان نفرت انگیز علیه پناهندگان بوده است.

حملات علیه آوارگان روهینگیا با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری اندونزی بیشتر هم شده است. تبلیغات علیه این مسلمانان به شدت رو به گسترش است به طوریکه دیده بان حقوق بشر گفت: دولت باید هر کسی را که این کمپین آنلاین را بسیج کرده است، مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد. در چندین مورد به خصوص در نرم افزار تیک تاک، آمدن روهینگیاها را با اشغال فلسطین به دست اسرائیل مقایسه کرده‌اند.

به همین خاطر گروه‌های حقوق بشری در مورد برخورد فیزیکی و آغاز خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در اندونزی – به سان آنچه در هند گزارش شده- هشدار می‌دهند.

گفتنی است مسلمانان روهینگیا آوارگان اهل میانمار هستند که از تابستان سال ۲۰۱۷ و در پی عملیات نظامی ارتش و بوداییان افراطی میانماری به بنگلادش گریختند. اکنون یک میلیون نفر از آنان در کمپ های موقت در بنگلادش روزگار می‌گذرانند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.