ضعف روابط اجتماعی با مشغله‌های مجازی

به گزارش «مبلغ» – پژوهش‌ها نشان می‌دهد روابط خانوادگی به‌دلیل مشغله‌های مجازی در دورهمی‌ها خدشه‌دار و در نتیجه به مرور زمان ارتباطات اجتماعی تضعیف می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود تا حد امکان از گشت‌زنی با موبایل در فضای درهمی‌ها دوری کنید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم دنیا حداقل ۵۸ بار در روز تلفن‌های هوشمند خود را چک می‌کنند و هر بار بیش از یک دقیقه وقت می‌گذارند و وقت آنها برای بررسی شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های موبایلی صرف می‌شود. این به غیر از زمان صرف‌شده در شبکه‌های مجازی است. این حواس‌پرتی‌ها می‌تواند تاثیر مستقیم خودش را بر عملکرد افراد در محیط کار بگذارد.

زمانی که هنگام کار مشغول تلفن همراه خود شویم ارتباط ذهنی ما با کار قطع خواهد شد و برای جبران زمان از دست رفته سرعت کار خود را بیشتر می‌کنیم؛ در نتیجه سطح استرس و ناامیدی افزایش و تمرکز کاهش خواهد یافت.

حواس‌پرتی سبب می‌شود، نتوانیم روی یک موضوع به طور کامل تمرکز داشته باشیم و در واقع این شبکه‌های مختلف سبب می‌شوند تمرکز افراد کاملا از بین برود. کارشناسان بر این باورند که باید در طول روز تمرین کنید دفعات کمتری سراغ گوشی خود بروید و گوشی خود را روی زنگ بگذارید تا به بهانه این‌که تماسی با شما برقرار شده و از آن بی‌خبر هستید سراغ گوشی خود نروید.

منبع: روزنامه جام‌جم

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.