تکنیک هایی برای مراقبت از نور امید

به گزارش «مبلغ» – ادیان الهی همواره انسان ها را به صبر دعوت می کنند و دین اسلام صبوری را نشانه ایمان می داند، ایمانی که از اعتقاد قلبی به خداوند و جاری دانستن اراده او در همه امور نشات می گیرد. آرامش، میوه خوش طعم یقین و اعتقاد به خالق است که سلامت روان را  ارتقا می دهد.

این موضوعات مورد تاکید علم روان شناسی هم هست و کارشناسان این فن از معنویات برای بالا بردن کیفیت زندگی افراد کمک می گیرند. تلاش این گروه بر افزایش امید در قلب و ذهن افراد و زنده نگه داشتن روح امیدواری در زندگی است. اینها چند نسخه کاربردی نیز در اختیار دارند که هر زمان زندگی کسی رنگ و بوی ناامیدی می گیرد، می تواند از آنها بهره بگیرد.

برای حفظ امید در زندگی مخصوصا در مقاطعی که بحران ها رخ می دهند، حتما باید به فعالیت های ذهنی لذتبخش و سرگرم کننده روی آورد، کارهایی مثل مطالعه، انجام بازی های فکری، تماشای برنامه های تلویزیونی مورد علاقه و حتی پیاده روی و تمدد اعصاب در طبیعت. اما اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای رهایی از غم ناشی از بحران ها برای دیگران درد دل می کنید، به خاطر داشته باشید هرگز در گوش افراد منفی باف که انرژی منفی از خود ساطع می کنند، زمزمه نکنید؛ چون این افراد ته مانده های حال خوب ما را نیز از بین می برند.

باید با همه توان از امید مراقبت کرد؛ زیرا امید گاه دردها را شفا می دهد و گاه قابل تحمل شان می کند.

منبع: روزنامه جام جم

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.