توسل به واکنش های هیجانی و عجولانه ممنوع!

به گزارش «مبلغ» به نقل از روزنامه جام جم – زندگی بدون مشکل را حتی در قصه ها هم نمی توان پیدا کرد به ویژه اگر این زندگی از نوع متاهلی و زیستن زیر یک سقف با کسی باشد که به هر حال تفاوت های زیادی با ما دارد. گرچه هم کفو بودن یکی از شروط اساسی هر ازدواج موفقی است اما هر چقدر هم که در انتخاب دقیق باشیم باز هم همسرمان کسی عینا شبیه ما نخواهد بود.

بنابراین باید با این دید و نگاهی باز وارد زندگی مشترک شویم تا اگر روزی اختلافی پیش آمد احساس شکست نکنیم اما اگر با همسرمان به اختلاف نظر رسیدیم چه کار کنیم؟ روان شناسان می گویند این سوال یک پاسخ کلی ندارد چرا که باید دید اختلاف بر سر چیست، آن موضوع چند بار تکرار شده و تا چه حد با اهمیت است. مثلا فرض کنید اختلاف بر سر روابط خارج از چارچوب است. در این صورت کارشناسان معتقدند نمی توان به سادگی از کنار موضوع گذشت چون روابط موازی یک موضوع مهم و اساسی است. همین کارشناسان می گویند اگر اختلافات بر سر موضوعات کم اهمیت و پیش پا افتاده است چاره کار فقط صحبت کردن به قصد حل مساله است.

البته اگر مسائل کوچک همیشه باعث بروز اختلاف می شوند، قبول کنید اوضاع فرسایشی و به احتمال زیاد سبب سردی روابط زوجین می شود. این وضعیت قطعا خوشایند نیست اما روان شناسان همه کسانی را که در این وضعیت قرار می گیرند به صبر و مدارا دعوت می کنند چرا که باور دارند داشتن عکس العمل های هیجانی و عجولانه به احتمال زیاد پشیمانی به بار می آورد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.