نمایشگاه قرآن و حدیث خوشنویس اماراتی در شارجه

مبلغ/ نمایشگاه آثار خوشنویسی «شهاب الکعبی»، خوشنویس اماراتی در باشگاه فرهنگی عربی شهر شارجه این کشور برگزار شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از الخلیج، این نمایشگاه با عنوان «تأملات» برگزار شد و در آن ۲۰ تابلوی خوشنویسی روی بوم و با جوهر اکریلیک و خطوط عربی کلاسیک به نمایش درآمد.

خلیفه الشیمی، مسئول نمایشگاه و فعالیت‌های هنری باشگاه فرهنگی عربی شارجه در این باره اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای تشویق هنرمندان و فراهم‌کردن فرصت ارائه آثار آنان به مردم و حمایت از فعالیت هنری به ویژه در زمینه خوشنویسی عربی برگزار شده است.

بنا بر این گزارش، آثار به نمایش درآمده، بیانگر احساسات شهاب الکعبی و عشق و ارادت وی به پیامبر(ص) بوده و وی پیش از این دیوان شعری در مدح رسول اکرم(ص) منتشر کرده و تابلوهای نمایشگاه شامل تعدادی از ابیات این دیوان و آیات قرآن در فضیلت اخلاق و ابعاد شخصیتی پیامبر(ص) است.

الکعبی زمان زیادی از عمر خود را صرف یادگیری خوشنویسی به ویژه خوشنویسی عربی کلاسیک و قواعد آن کرده و هنر او به نوعی ترکیبی بین حرف و رنگ با حفظ اصالت حروف و قواعد آن است.

تابلوهای به نمایش‌ درآمده همچنین ترکیبی از خطوط ثلث و نسخ، دیوانی، کوفی، فارسی و انواع دیگر خطوط است و هنرمند با بهره‌مندی از این خطوط سعی کرده است تابلوهایی با ابعاد هنری و متفکرانه به بازدیدکننده ارائه دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.