سوریه: زمان رسیدگی به “جنایات فجیع” آمریکا در رقه فرارسیده است

مبلغ/ وزارت خارجه سوریه در پیامی خطاب به دبیرکل سازمان ملل، اقدامات ائتلاف ضد داعش در رقه را محکوم کرده و آنها را “فجیع‌ترین جنایات” خواند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، به نقل از سایت صدی البلد، وزارت خارجه سوریه در پیامی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت با عنوان “جنایات جنگی ائتلاف ضد داعش در رقه”، اقدامات ائتلاف ضد داعش در رقه را محکوم کرده و آنها را فجیع‌ترین جنایات خواند و تاکید کرد که جامعه جهانی از جزئیات این جنایات اطلاعی ندارد.

وزارت خارجه سوریه در پیام خود تاکید کرد: موضوع تخریب شهر رقه و کشتن هزاران انسان بی‌گناه در آنجا توسط ائتلاف غیرقانونی که آمریکا هدایت آن را برعهده دارد، تا امروز  به شکل مطلوبی مورد توجه بین‌المللی قرار نگرفته است.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: اقدامات ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی در رقه، یکی از فجیع‌ترین جنایاتی بوده و خواهد ماند که جامعه جهانی تا همین اواخر از جزئیات آن اطلاع کاملی ندارد و اکنون زمان آن فرارسیده که به این مساله انسانی، حقوقی و سیاسی که کشورهای عضو به آن توجه و رسیدگی لازم را نکرده‌اند، توجه شود.

همچنین وزارت خارجه سوریه گزارش داد: حجم خسارات وارده به زیرساخت‌ها و اموال عمومی و شخصی و تعداد تلفات غیرنظامیان به ویژه در رقه، عین العرب و الباغوز به همه نشان می‌دهد که آمریکا و همپیمانانش مرتکب جنایات جنگی و ضدبشری شده‌اند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: گزارش‌های موسسه‌های رسمی آمریکا از اتفاقات جاری در رقه از منظر پرداخت به ابعاد فاجعه دروغ بوده و خواهد ماند و از سازمان ملل می‌خواهیم به موضوع ویرانی شهر رقه و کشته شدن هزاران تن از سکنه آن با ارائه تصویری گسترده‌تر که نتوان در برابر آن ساکت ماند و یا آن را نادیده گرفت و به رفتار همیشگی نیروهای آمریکایی مرتبط است، رسیدگی کند.

وزارت خارجه سوریه در پایان پیام خود تاکید کرد:سوریه به طرح فاجعه‌ای که برای رقه، باغوز و سد فرات و دیگر مناطق رخ داده، ادامه خواهد داد و این حق را برای خود محفوظ خواهد دانست که تمامی حاکمیت‌های کشورهایی را که نیروهایشان در ائتلاف ضد داعش مشارکت دارند، مسؤول سیاسی، حقوق، اخلاقی و مالی جنایات ائتلاف بداند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.