رمضان در پساکرونا در نیویورک و نماز جماعت در “تایمز اسکوئر”

مبلغ/ ماه مبارک رمضان پس از گذشت دو سال از آغاز بیماری همه گیر کووید -۱۹ در دوره پسا کرونا در منهتن نیویورک رنگ و بو و جلوه خاصی دارد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایرنا، امسال پس از گذشت دو سال از آغاز همه گیری کرونا، جمعیت بسیاری از مسلمانان در منهتن نیویورک دور هم جمع شدند و پس از برگزاری نماز با شکوه جماعت، در مراسم افطار شرکت کردند.

مسلمانان در “تایمز اسکوئر” در قلب منهتن که محل برگزاری اجتماعات مختلف در شهر نیویورک است، دور هم جمع شدند تا این پیام را به جهانیان ارسال کنند که اسلام دین صلح، برادری و پرهیز از خشونت است.

اکثر کسانی که مقیم نیویورک بودند و گردشگران به تماشای این جلوه دینی – اسلامی ایستاده بودند.

پس از اقامه نماز نیز یک هزار و ۵۰۰ بسته غذا در خیابان ۴۴ “تایمز اسکوئر” میان مردم توزیع شد.

حجت الاسلام و المسلمین “محمد اسلامی” مدیر مرکز اسلامی نیویورک در گفتگو با ایرنا این اقدام مسلمانان را یکی از جلوه های چشمگیر و زیبای ماه مبارک رمضان امسال بیان کرد و گفت: حضور جمعیت گسترده مسلمانان نیویورک در تایمز اسکوئر منهتن در شب اول ماه مبارک رمضان، رنگ و بوی خاصی به رمضان امسال پس از برطرف شدن محدودیت های کرونا داد.

وی افزود: حضور جمعیت انبوهی از مسلمانان در این نماز جماعت و برگزاری این نماز در این مکان، بسیار اثر بخش و چشمگیر بود.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی درباره برنامه های مراکز اسلامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان امسال نیز گفت: بسیار خرسندم که  پس از دو سال که اکثر مراکز اسلامی به دلیل همه گیری بیماری کووید – ۱۹ بسته بودند و برنامه های آنها بصورت مجازی برگزار می شد، خوشبختانه امسال همه مراکز و مساجد باز و فعال هستند.

مدیر مرکز اسلامی نیویورک تصریح کرد: امسال در آمریکا هم بصورت حضوری در مراکز اسلامی و مساجد و همه بصورت مجازی برای کسانی که در راه دور بسر می برند و در رفت و آمد مشکل دارند، برنامه ها برگزار می شود تا از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره مند شوند.

اسلامی ادامه داد: از جمله مراکز اسلامی آمریکا، مرکز اسلامی نیویورک که بزرگترین مرکز اسلامی فارسی زبانان است، امسال ماه مبارک رمضان برنامه های خاصی را برگزار می کند.

وی اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، برنامه ها هر روز پیش از غروب آفتاب با تلاوت یک جزء قرآن و نمایش کلیپ های دینی – مذهبی و سخنرانی و بیان احکام شرعی آغاز می شود.

مدیر مرکز اسلامی نیویورک افزود: پس از اذان مغرب، نماز جماعت برگزار می شود و پس از صرف افطار، برنامه ها با قرائت دعای روح بخش افتتاح شروع می شود و با سخنرانی مذهبی ادامه خواهد داشت.

اسلامی درباره برنامه های لیالی قدر نیز اظهار داشت: برای لیالی با عظمت قدر، برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است که برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال برنامه ها بصورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد و برنامه های حضوری و پذیرایی از روزه داران با رعایت برنامه ها و موازین بهداشتی صورت خواهد گرفت.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.