تحلیلگر عراقی: به سبب بحران اعتماد در بیت شیعی با یک بحران واقعی مواجهیم

مبلغ/ «مناف الموسوی»، تحلیلگر سیاسی عراقی تأکید کرد که روند سیاسی در عراق به سبب بحران اعتماد در بیت شیعی با یک بحران واقعی مواجه است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از شفقنا به نقل از فرات نیوز، موسوی اظهار کرد که امروز در حال گذراندن یک بحران واقعی از نوع بحران اعتماد شیعی، مدیریت و افزایش نرخ دلار که به سبب میزان بالای فساد در مؤسسات دولتی حاصل شده هستیم.

این تحلیلگر سیاسی افزود: «دولت نمی تواند راه حل های درستی برای رفع تاثیرافزایش نرخ دلار بر شهروندان ارائه دهد و کسانی که از افزایش نرخ ارز گلایه مند بودند به فکر منافع خود بودند و بیشتر بانک ها با شخصیت ها و رهبران سیاسی مرتبط هستند».

الموسوی اظهار کرد: «ائتلاف سه گانه هوشیار زیباری را از دور خارج نکرد، بلکه با تصمیم دادگاه فدرال از معرفی اش برای سمت ریاست جمهوری ممانعت به عمل آمد و اتحادیه میهنی کردستان در زمان ارائه شکایت، انتظار نداشت که وارد بحران شود».

وی گفت: «معرفی ریبر احمد به عنوان نامزد ریاست جمهوری و اعلام جلسه با وی به معنای ادامه مسیری است که قبلا بر سر آن توافق شده است».

الموسوی تصریح کرد: «جریان صدر از یک طرح سخن می گوید و هیأت هماهنگی شیعی خواستار رجوع به عرف سیاسی است و طرحی وجود دارد که بر دولت ائتلافی متمرکز است».

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.