آموزش مقابله با اسلام‌هراسی در مدارس الزامی شد

مبلغ/ مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان برای کمک به مقابله با تنش‌هایی که پس از جنگ اسرائیل علیه غزه در برخی مدارس به وجود آمده آموزش‌ می‌بینند.

به گزارش «مبلغ» – دیوید بنکس، رئیس اداره آموزش و پرورش نیویورک گفت: مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان برای کمک به مقابله با تنش‌هایی که پس از جنگ اسرائیل علیه غزه در برخی مدارس به وجود آمده آموزش‌ می‌بینند. وی بر اهمیت آموزش و پاسخگویی به دانش‌آموزان و کارکنان تأکید کرد.

مدارس شهر نیویورک آموزش‌های جدیدی را در مورد یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی ارائه دهد، به طوری که مدیران و معلمان و همچنین والدین دانش‌آموزان درباره چگونگی گفت‌وگو در مورد مسائل سیاسی آموزش می‌بینند.

این اقدام در واکنش به انتقادها نسبت به عملکرد آموزش و پرورش در مورد مواضع دانش‌آموزان و معلمان در قبال جنگ اسرائیل علیه حماس انجام می‌شود.

این اقدام دو ماه پس از حادثه‌ای در دبیرستان هیلکرست در کوئینز انجام شد که در آن معلم طرفدار اسرائیل مورد حمله قرار گرفت. اختلافات سیاسی در نیویورک و سایر شهرستان‌ها به اختلاف داخل کلاس‌های درس درباره موضع آمریکا در قبال اسرائیل تبدیل شده است.

مایکل بلومبرگ شهردار پیشین نیویورک گفت: در ماه مارس آموزش اجباری را برای مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان درباره چگونگی گفت‌وگوهای عمیق جنگ در غزه گذاشته می‌شود. اداره آموزش و پرورش نیویورک همچنین کارگاه‌هایی را برای آموزش والدین درباره مبارزه با تبعیض ارائه خواهد کرد و یک شورای مشورتی بین ادیان به منظور کمک به پاسخگویی تشکیل خواهد داد.

مدارس دولتی شهر نیویورک به دلیل گزارش‌های مربوط به تبعیض از سوی نهادهای قانونی مدنی فدرال مورد تحقیق و تفحص قرار گرفتند. این مسئله سیستم را برای تسریع در اجرای تحقیقات ویژه درباره شکایات مربوط به یهودی‌ستیزی و اسلام هراسی سوق داد.

بحث درباره جنگ در کلاس‌های درس در بیش از هزار و ۶۰۰ مدرسه دولتی شهر بسیار متفاوت بوده است. برخی از مربیان سعی کردند از بحث در مورد درگیری به طور کلی اجتناب کنند، آنها نگرانند که بحث‌های داغ موجب تنش‌هایی شود، در حالی که برخی از مدارس دیگر به دانش‌آموزان اجازه دادند نظرات خود را آزادانه بیان کنند.

 

منبع: ردنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.