نام آیت الله جوادی آملی در رتبه ۵۱ فهرست مسلمانان تأثیرگذار جهان از نظر یک موسسه اُردنی

مبلغ / نام آیت الله جوادی آملی همانند سال های قبل در گزارش امسال (۲۰۲۴) مؤسسه آل البیت الملکیه للفکر الاسلامی، صدرنشین بخش دوم شخصیت‌های ویژه جهان اسلام است.

به گزارش”مبلغ“-  فهرست پانصد مسلمان تأثیرگذار جهان، همه ساله در اوایل دسامبر (آذر) منتشر می شود که به معرفی نخبگان جهان اسلام بر طبق شاخصه‌های مرکز سلطنتی تحقیقات راهبردی اسلام/The Royal Islamic Strategic Studies Centre و مؤسسه آل البیت الملکیه للفکر الاسلامی/The Royal Aal al-Bayt Institute for Islamic Thought :RABIIT در اَمان پایتخت اُردن با مشارکت «دانشگاه جورج تاون» ایالت واشنگتن دی. سی آمریکا می‌پردازد. این لیست با معرفی مؤثرین افراد جهان اسلام در دو دسته ۵۰ نفر برتر و بخش ۴۵۰ نفر بعدی تقسیم بندی شده است.

بنابر اساسنامه و فهرست این مؤسسه که در وب سایت رسمی آن منتشر شد؛ هدف از انتشار آن را آشنایی با فعّالان و کشف نخبگان جهان اسلام معرفی و هر مسلمانی که بیشترین تأثیر بر کشور خود، جهان اسلام و عالم بشریت بگذارد در آن لیست جای خواهد داشت.

در گزارش امسال نیز مثل سالهای قبل نام آیت‌الله جوادی آملی صدر نشین بخش دوم شخصیت‌های ویژه جهان اسلام است و پس از ایشان آیت‌الله محمداسحاق فیاض حائز رتبه ۵۳ این رنکینگ شده است.

​​​​​​​در معرفی حضرت آیت الله جوادی آملی آمده است:

حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی
کشور: ایران
متولد: ۱۹۳۳ (۹۰ سالگی)
حضرت ​​​​​​​آیت الله آملی، متکلم و مفسر برجسته قرآن است. او با انتشار بیش از ۳۰۰ مقاله و کتاب، محققی پرکار است. شهرت او بیشتر به خاطر تفسیر قرآن کریم با عنوان تفسیر تسنیم است که مورد تحسین همسالانش قرار گرفته است. جوادی آملی در طول زندگی حرفه‌ای خود، با رهبری یک مأموریت دیپلماتیک در اتحاد جماهیر شوروی، یک چهره بسیار عمومی باقی مانده است و همچنان به طور علنی در مورد مسائل جاری صحبت می‌کند.

منبع: شیعه نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.