حجت الاسلام قرائتی مطرح کرد:

چرا دختران برخی از روحانیون دوست ندارند همسر روحانی شوند؟

مبلغ / حجت الاسلام قرائتی میگوید آقای اعرافی رئیس حوزه های علمیه به من گفتند ششصد درس خارج فقه داریم، اما سوال بنده اینست که وقتی فقط ده درصد طلاب می خواهند مجتهد شوند، برای غیر این ده درصد چه کرده‌ایم؟ چرا همه باید درس‌های لازم برای اجتهاد را بخوانند؟

به گزارش «مبلغ»-  حجت‌الاسلام محسن قرائتی در اجتماع دانشجویان گفت: بزرگ‌ترین محل تجمع اسلام‌شناس‌ها در جهان، قم است؛ بچه‌های قم باید بهترین بچه‌ها باشند، حال باید دید بچه‌های قم چطور تربیت‌شده‌اند، اگر خوب بودند که الحمدالله اما اگر خوب نبودند یعنی حوزه کم‌کاری کرده است؛ بیشترین کتاب طهارت را در حوزه نجف نوشته‌اند و ازجمله کثیف‌ترین کوچه‌ها، کوچه‌های نجف است!

ده ها هزار فاضل حوزوی در قم هستند و ده ها هزار دانش‌آموز دبیرستانی هم در قم هستند، عملاً رابطه‌ای بین طلاب و دانش‌آموزان نیست، منتظر دعوت نمانید، خدا به موسی گفت اذهب الی فرعون؛ منتظر حوزه و جامعه مدرسین و علما و مراجع و یا دولت نباشید!

اهمیت تبلیغ چهره به چهره بسیار بالاست، قرآن همه‌اش که نمی‌گوید یا ایها الناس، یکجا می‌گوید یا بنی یکجا می‌گوید یا ایهاالنبی و…

بسیاری از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها عملاً لغو و بدردنخور هستند، ۳۵۰ اعوذ در دعاها داریم اما یکی از آن‌ها را پیامبر ص هرروز می‌گفت: اعوذ بک من علم لاینفع!

ما آمدیم امتحان خبرگان بدهیم گفتند شما راجع به گوشت فلان پرنده یک رساله بنویس! گفتم نه من این گوشت رو خوردم نه بابام نه الان مشکل مملکت این گوشت هست!

اگر طلبه طوری زندگی کرده که دخترش همسر طلبه نمی‌شود و پسرش حوزه را دوست ندارد، یعنی او احتمالاً موفق نبوده است…

آقای اعرافی به من گفتند ششصد درس خارج داریم، اما وقتی فقط ده درصد طلاب می خواهند مجتهد شوند، برای غیر این ده درصد چه کرده‌ایم؟ چرا همه باید درس‌های لازم برای اجتهاد را بخوانند؟

من این روزها که ازپاافتاده‌ام خیلی سخنرانی نمی‌روم اما برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان را حتماً می‌روم چون فرزندان این سرزمین را این‌ها درس خواهند داد.

کدام آیه یا روایت به ما گفته پنجشنبه‌ها حوزه تعطیل باشد؟ خلبان، دکتر، نانوا و بقال همهِ دارند کار می‌کنند اما ما پنجشنبه تعطیلیم!
سه هزار روز از عمر من تلف‌شده طی این سال‌ها به خاطر این قاعده لغوی که در حوزه است؛ من مرد تحول نبودم که بگویم این قاعده را قبول ندارم، ما تفسیر نمونه را در همین ساعت‌ها و روزها نوشتیم!

یک‌بار کسی متلکی به من گفت که اذیت شدم؛ گفت شما آخوندا به‌اندازه زلیخا عرضه ندارید! گفتتم چطور؟ گفت زلیخا یوسف را به زنها نشان داد و آن‌ها دستشان را بریدند اما شماها عرضه نداشتید یوسف دین را نشان نسل نو بدهید!

▫️روحانی سنتی شصت سال و هرروز مسجد می‌رود اما روحانی کارمند و دکترا گرفته‌ها روزهای تعطیل مسجد می‌روند و سی سال بعد هم بازنشسته می‌شوند.

منبع: ردنا

مطالب مرتبط
78 نظرات
  1. محمد می‌گوید

    وقتی فقط ۱۰ درصد مردم میخوان طلبه شن، برای اون ۱۰ درصد چه کردید؟؟؟؟ وقتی فقط ۱۰ درصد طلبه ها میخوان ملبس شن، برای او ۱۰ درصد چه کردید ؟؟؟؟

  2. حقگو می‌گوید

    قرائتي جان. قرآن در ۲۳ سال به اعراب مکه و مدینه عرضه شد و همه شان هم خوب فهمیدند.شما ۴۵ سال است آن را میگویید و هنوز تمام نشده. شما سخنران و آموزگار متبحری هستی ولی یکبار برای مدتی سخنی نگو و گفته ها و نوشته های پیشین را بخوان.مشکل را خواهی یافت. با سفسطه بازی کار درست نمی شود. این طشت از بام افتاده و کمی فشار را کم کنند خواهید دید که چه خواهد شد. این به اصطلاح مومنین کنونی مانند همان به اصطلاح روشنفکران پیش از سال ۵۷ هستتد. البته که اینان سوراخ دعا را میدانند و نان به نرخ روز می خورند. خودت آخوند هستی و میدانی که کلا آخوندها چه جماعتی هستند

    1. سجاد می‌گوید

      ایمان سرمایه وجودی هرانسان یکم مطالعه وانصاف

    2. علی گریست می‌گوید

      بسم الله الرحمن الرحیم-پس از عرض سلام- مشکل از اسلام و روحانیون نیست ،مشکل از اسلام نیست مشکل از روحانییون نیست مشکل از استکبار جهانی است هم مردم فریب میدهد وهم جلوی پیشرفت ما را میگیرد پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم در مکه موفق زیاد نشدند ولی در مدینه شدند به اخبار آخر زمان مراجعه کنید-علی گریست

  3. Josefjd می‌گوید

    اگر اسلام دین کامل و خوبی بود پس از ۴۵ سال حکومت آخوندا نتیجه آن ۹۰درصد مردم در مملکتی که جزو ۱۰ کشور ثروتمند جهان است در فقر دست و پا نمی زدند. در هیچ جای دنیا حکومتی به این فلاکت و فساد ودزد نداریم. در هیچ زمان و تاریخی در دنیا قیمتهای چندین میلیاردی نداشته ایم. اینها همه از برکت اسلام است.

    1. ممدجفر می‌گوید

      ملت ما نوادگان قوم ناسپاس بنی اسرائیلن. از فلاکت و فقر و نظام استبدادی و ارباب رعیتی پهلوی قدیم چیزی ندیدن چون سختی نکشیدن و همیشه هرچی خواستن براشون مهیا بوده گستاخ و زیاده خواه شدن با همه چی سر ناسازگاری دارن. یارو میگه فقر کمر ملت روشکسته ولی خودش با گوشی ملیونی توی خونه گرم روی کاناپه لم میده از صبح تا نصفه شب سرش توی اخبار کذب و لجن پراکنی و سیاه نمائی اونور آبی هاست اینا باید توی دوره شاه مث سگ زجر می‌کشیدن که امروز قدر عافیت رو بدونن

      1. محمد می‌گوید

        احسنت مشکلات است ولی ناسپاسی و ناشکری هم خیلی زیاد شده

        1. رضا می‌گوید

          به مردم توهین نکن پدران و اجداد تو جز همان مردم بوده و هستند متاسفم برای ادبیات سخیفت.

      2. محمد حسن می‌گوید

        بزرگوار اگر جرات داری این حرفتو در انظار عموم بگو نه تو سایت، امثال شما چهل و پنج ساله در حال توهین به مردمن

      3. حامد می‌گوید

        ممدجعفر جان یعنی قبول داری اکثریت مردم با رژیم اسلامی محصول همفکران شما مخالفند؟ نظرت در مورد جایگاه اجماع و بیعت و رای اکثریت و جمهوریت نظام چیه؟

        1. پاکدین می‌گوید

          کجای این حکومت اسلامی بوده؟ ملایان صدساله که به مردم دروغ می‌گویند، پیش تر از حکومت ملایان، پلیدی آنها از این هست که هرجا نیرنگ به کار برده اند گفته ایند اینها از اسلام و سیاست اسلامیست، نگفته اند اینها دروغ هاییست که از کیش ما به پا میخزد و اینها شیعیگریست، اسلام جز دین پاک نیست، اگر دوست دارید ملایان را بشناسید پس “بخوانید و داوری کنید” شیعیگری

      4. اصف می‌گوید

        شما همون دزدی واختلاس و دست یازیدن به بیت المالشو درست کن مابقیشو من میگم دروغه به شرطی دستتو از روی چشمات برداری و بیای بین مردم ( نکنه جلوت چای دبش گذاشتی و گرم نوش جان میل مینمایید)

      5. مرق می‌گوید

        لطفا القاب خودت را به ملت منتسب نکن!

      6. انوشیروان می‌گوید

        همانگونه که اثر انگشت هر انسان با دیگری یکی نیست و منحصر به فرد میباشد. بنابراین انسانهاهم منحصر به فرد هستند.

        انسان نادان به دنیا می آید نه احمق.. با یک آموزش درست دانا میشود و با یک آموزش غلط احمق میشود. نسل امروز را به نسل ماقبل تاریخ ربط نده.چون مقایسه ی اشتباهی است.

      7. پاکدین می‌گوید

        درود برشما
        با اون بخش از سخنان شما که می‌گویید حکومت محمدرضا شاه دیکتاتوری بود موافقم. شاه برای همه ی مردم مستبد بود نه فقط هواداران ملایان. دنیا در صد سال پیش سراسر درگیر فقر و بدبختی برای مردمان بوده و پیشرفت بسیاری از کشورها در چند ده اخیر رخ داده اما حکومت ملایان هیچ پیشرفتی در بسیاری از زمینه ها نداشته و در اندک شمار زمینه ها بوده ایم که پا به پای دنیا قدم گذاشتیم،

      8. فاطمه می‌گوید

        ما از همه قدیمیا پرسیدیم هیچ کسی مث بابای گرامی شما زجر نمی کشیده و اکثرا از زندگیشون راضی بودن

    2. نیکی می‌گوید

      چرا به خدا و دینش بهتون میزنی ؟؟؟؟!!!!
      اتفاقا چون به دین اسلام درست عمل نکردند وضعیت فقر پیش اومده

      زمان حضرت علی ع وقتی زمامدار حکومت بود شهر سراسر صلح و آرامش و آسایش بود

    3. پاکدین می‌گوید

      کجای این حکومت اسلامیست دوست خوبم؟

  4. محمدرضااسمی پور، می‌گوید

    آخوند،یعنی فقط حرف
    خودت ۴۰سال یابیشترتوی تلویزیون ملی که دقیقه ای خدای تومان وبه امروزخدای ملیاردهزینه ۵دقیقه تبلیغشه،حرف زدی چی شد،
    تورم
    دزدی
    اختلاس،
    فساد
    فحشا
    بی بندوباری
    بیاحترامی فرزندبه والدین
    عدم ازدواج
    رواج ازدواج سفید
    عدم فرزندآوری
    گرانی
    مفلسی ملت
    ثروت یکدرصدی خواص
    ورشکستگی صندوق های بازنشستگی و
    چپاول شستا
    حدیث های دروغ ومنفعتی ازمعصوم
    بی اعتقادی جوانان به دین
    بی حجابی
    وهزارکوفت وزهرمار
    نتیجه چهل سال درسهای قرآن جنابعالی بود
    حتی نتونستی ۴تارمسئول دلسوزوباسواد،ازاینهمه کلاس تربیت کنی،
    بیسوادی وبی مسئولیتی آموزش وپرورش و۹۹درصدمعلمان هم پیشکش
    جمع کن عمو،دکان بی لیلقتیتونو،

    1. کیا می‌گوید

      با این استدلال که شما کردی اگر شاگرید درس نخواند و از مدرسه فرار کرد و راه زندگی اش را به اشتباه رفت باید معلمی را تعطیل کرد . احساساتی نظر نده هرچیزی در جای خود.

      1. فارس می‌گوید

        اومدین اسلامتون را جهانی کنید در مقابل فساد و فحشا اختلاس و رانت را ترویج دادین توی مملکت عمو امثال شما اگه راه بهشت را بلد باشید عمرا نشون ملت بدین. پس در دکان حرافی را ببندید و یه کار مفید انجام بدین. با حرفو قصه سرایی چیزی درست نمیشه ملت ایران پیشینه ای بهتر از دین شما دارن هخامنشی و وووو کورش جد پارسی هست نه عرب.

      2. علی می‌گوید

        از مدرسه ۱ نفر فرار میکنه .. نه از وقتی ۱۸ نفر از ۲۰ نفر ب فلاکت رسیدند بدون که معلم یا سیستم آموزش مقصر

    2. یک نکته از هزاران می‌گوید

      آقای اسمی پور عزیز خوب است انسان قبل از سخن گفتن قدری خود را آرام کند و به دور از احساسات و هیجانات بر سخنی که می خواهد بگوید تامل کند و یا سعی کند در هنگام عصبانیت و غلیان احساسات سکوت کند و بعدا اظهار نظر کند که خدایی ناکرده به دام گناه بی انصافی و تهمت نیافتد.از نوع و لحن و املای نوشتارتان مشخص است که با عصبانیت این متن را نوشتید.قابل درک است،این روزها شرایط اجتماعی و اقتصادی بغرنج و ندانم کاری های مسئولین انسان را بسیار عصبانی و ناراحت می کند اما حواسمان باشد که در این حال هم خداوند ناظر رفتار و گفتار ماست و هر لحظه از زندگی مان هم جزو امتحانات الهی است.امیدوارم خداوند مشکلات و گره های کارتان را بگشاید و به مردم ایران با نظر لطف و رحمت اش گشایشی مرحمت کند.
      اما اصل سخن اینکه،کنار این موارد و فسادهایی که ردیف کرده اید یک مورد دیگر هم می شود اضافه کرد که آن هم بی انصافی و تهمت است که البته زیاد شدنش برای اخلاق و دین جامعه هم بسیار خطرناک است.به آقای قرائتی و نظرات ایشان می شود نقد کرد و مورد سوال قرار داد اما ربط دادن انواع و اقسام فسادها به این پیرمردی که صرفا در سالهای عمرش درس قرآن گفته حقیقتا بی انصافی است.جسارتا سبک استدلال تان نیز بسیار ضعیف و گمراه کننده است اگر بخواهیم اینگونه استدلال کنیم پس نعوذ بالله مقابل پیامبر خدا هم باید بایستیم و فریاد بزنیم که رواج دوباره شکلهایی از فساد در شبه جزیره عرب بخاطر حرفهای بی اثر و نامطلوب توست.کدام پیامبر بوده که توانسته باشد در بلندمدت به هدف خود یعنی اصلاح جامعه و مردمان آن جامعه برسد؟!همانطور که در قرآن آمده وظیفه پیامبران و اولیا الله و در درجه پایینترش فقها بشیر و نذیر بودن است انتخاب با افراد است که کدام راه را انتخاب می کنند بهشت را یا جهنم را.نمی توان گناه جماعت را به پای کسی که از آن گناه می ترساند و می خواهد دور کند نوشت.حرف و نکته در این زمینه بسیار است اما احتمالا شاید خارج از حوصله خوانندگان نظرات باشد.هم برای شما و هم برای خودم مطالعه بیشتر متون دینی و کسب فهم و بصیرت عمیق دینی را از خداوند متعال خواستارم.

      1. عطا می‌گوید

        جناب یک نکته ازهزاران
        شماهم عنایت داشته باشیدکه هیچ کدام ازپیامبران واولیاءالله نیامدند قصر را ازفرعون بگیرند وخود واقوام وانصارشان را در آن قصرها ساکن کنند.
        هیچ کدام ازپیامبران واولیاءالله نیامدند فرزندانشان را درمصادر امور اقتصادی بگمارند وآقازاده هاشان از کمترین درآمد به غول های اقتصادی تبدیل شوند.
        هیچ کدام ازپیامبران واولیاءالله نیامدند اقلام معیشتی مردم را به یکباره چهار برابر گرانترکنند ومردم را درمضیقه معیشت قراردهند.
        هیچ کدام ازپیامبران واولیاءالله نیامدند باششم ابتدایی مهمترین واساسی ترین رکن جامعه یعنی ریاست جمهوری را اشغال کنند وبا بی سوادی وبی تدبیری مردم را درمضیقه قرار دهند.
        هیچ کدام از پیامبران واولیاءالله نیامدند با بی تدبیری وبی سوادی مردان جامعه شان را شرمنده زن وفرزند کنند.
        وهمه ی پیامبران واولیاءالله مانند حداقل قشر متوسط جامعه شان زندگی کردند.

        1. انسانم ارزوست می‌گوید

          کاری به کلیت حرفاتون ندارم اما درباره مدرک ششم ابتدایی واقعا تهمته از نظر انسانی و اخلاقی و اسلامی یه زمانی باید پاسخ گوی این تهمت مسخره باشین!!!!مرد مومن کاری ندارم رییسی خوب یا بد اما یه سخنرانی بشین ازش ببین حرف زدنشو نگاه کن آیا مثه کسی که تا ششم ابتدایی سواد داره حرف میزنه؟؟؟حرف زدن اقای روحانی با دکتراش از انگلستان رو هم ببین!!!مقایسه کن

          1. محمد می‌گوید

            من به خوب و بد رئیسی کار ندارم،
            فقط این را میدانم که وقتی ایشان آمد حقوق من ۹میلیون تومان بوده و گوشت ۱۵۰ هزارتومان،
            الان حقوقم شده ۱۲میلیون
            گوشت شده ۷۰۰ هزارتومان
            حالا خودت قضاوت کن،
            من بازنشسته شرمنده خانواده ام هستم

        2. ممدجفر می‌گوید

          … پیامبران اومدن برای اصلاح و هدایت و اخلاق مند کردن انسانها پیامبران که سلطان و داروغه و گلادیاتور نبودن فتنه گری و جنایت و قتل عام کنن که جوامع بشری مطابق حکومت دیکتاتوری اونا حرکت کنه. اگه توی ایران فسادی هست از گور همون مسولین بی دین و بی اعتقاد و افرادی مث شماها و پدرانتان که نه به دین و ایمان ارزشی قائلید نه به تقوا و اخلاق دینی و انسانیت. اگه آموزه های دینی نباشه جامعه پر میشه از افراد جاهل و لامذهب و منفعت طلب و طماعی مث شماها که با رسیدن به مقام ومنصب بازیافت به کشور با ًروت اندوزی با لفت و لیس بیت المال پدر ملت رو درمیارید

        3. اصف می‌گوید

          درودها ….( واینکه چرا امت پیامبری که کاملترین دین را به مردم امت خودش هدیه داده باید هرروز در جنگ و کشتار هم باشند

      2. ایرانی می‌گوید

        با سلام و احترام امیدوارم اندعزه ای که به فکر گناه تهمت هستید به فکر گناه چپاول اموال مسلمین هم باشید که اگر این چپاول ها نبود بی عفتی ها و سرقت ها و بسیاری از بی اخلاقیها در احتماع بسیار بسیار کمتر بود به اسنتناد سخن معصوم علیه سلام که میفرمایند از دری که فقر بیاید گناه نیز وارد میشود . تمام امکانات کشور بسیج شده است به خاطر روسری زن اگر همین امکانات بسیج میشد برای عدم چپاول بیت المال ۹۰ درصد بی حجابی ها اصلا اتفاق نمی افتاد مردم دین و دنیای خویش را به دست روحانیت دادند به مردم وعده های بسیاری داده شد قرار شد به مقام والای انسانی برسیم . ما باید ریشه یابی کنیم که چرا رضا خان به زور چماق نتوانست روسری را از سر زن مسلمان بر دارد حالا ما چه کردیم که می خواهیم به زور چماق رو سری را در حکومتی که از صبح تا شب و از شب تا صبح اسلام را شعار داده بر روی سر زن مسلمان کنیم . حکومتی که سالها مرگ بر امریکا و انگلیس و شوروی گفت ولی خودشان یعنی اکثر غریب به اتفاق انها فرزندانشان در همان جا زندگی می کنند . نمی گویم زندگی کردن در سایر کشورها بد هست ولی چرا طوری جلوه دادند که مراوده با امریکا بد هست و نتیجه راه و رفتار حکومت تحریم ملت شد و بعد گفتیم که به خاطر دور زدن تحریم ها باید بچه های ما در امریکا باشند و از قبل تحریم میلیاردها دلار را به جیب های مبارک زدند . گفتیم عربستان گاو شیرده هست ولی همین عربستان نفتش را با قیمت سی چهل درصد بیشتر از ما می فروشد و پولش را هم می گیرد ولی ما باز در پشت پرده با اوانس همان امریکا با خواهش و تمنا با میلیارد ها دلار تخفیف انهم نسیه به کشورها می فروشیم و به چین کمونیست نفت نی دهیم و در عوض کشور را پر کرده ایم از اجناس بنجل چینی اگر مراوده با اهل کتاب اشکال شرعی دارد مراوده با کافر و بت پرست چه توجیهی دارد انهم به ضرر و زیان مملکت این تناقض ها باعث دین گریزی و بی حجابی مردم شده

        1. ممدجفر می‌گوید

          پرفسور گودرز ربطی به شقایق نداره. هرچی باید جای خودش قرار بگیره. هدایت جامعه مهمترین رکن یک حکومته. اگه امثال قرائتی نبودن و نسل بعد انقلاب رو موعظه نمیکردن الان امثال شماها با دیدگاه و ذهن بیمار بیشتر ازین گند بالا میوردن. وقتی موعظه و هدایت نباشه جامعه از اخلاق و تقوی و انسانیت دور میشه مث نسل جدید بمحض رسیدن به مقام و منصب مث پدران گمراه و غربزده و خائنشون هرجور بتونن ثروت اندوزی میکنن اختلاسگران و مفسدان امروز مملکت از امثال همین معترضین و مخالفین نظام و افراد ناسازگاری بودن که تحصیل کردن به مقام رسیدن و دارن عقده گشائی میکنن مث همین معترضین امروزی

          1. علی می‌گوید

            شما در هر کدام از کامنت هاتون چند کلمه توهین امیز دارید بعد دم از اسلام می زنید

          2. علی می‌گوید

            چی میگی شما..
            شما از دین نهایت سو استفاده رو بکن و وقتی مسئول ۱ مملکتی چپاول و ۱ سری خرافات ب اسم دین بگو. بعد از شب تا صبح بیا موعظه بکن. آره روش خوبی

      3. داربلی می‌گوید

        مرگ بر جهالت و نادانی..

    3. پاکدین می‌گوید

      احمد کسروی می‌گوید : اینکه تمام اختلاس ها انبارداری ها از پیروان کیش خاصی است مشکل از مردم نیست، بدبختی از مکتبی است که آنها از آن سرچشمه می‌گیرند، درشیعیگری هر انبارداری و اختلاسی با کربلا رفتن پاک شده و با نذری دادن و روضه خوانی تمام گناهان بخشوده می‌شود

  5. محمدرضااسمی پور، می‌گوید

    به قرآن قسم بنده ۵۵سال سن دارم،
    ازبقول شما زمان طاغوت خیلی چیزا یادمه
    دین واعتقادی که پدرومادر،وخواهروبرادرام داشتن به اسلام،وتویه ده کوره زندگی میکردیم،واخلاص وپاکی مردم روستامون توی زمان شاه رو
    الان توکل حوزتون یه نفربه محمدو علی نداره،
    ونشان تربیت ملت شهدای انقلاب،وجنگ بود،
    وهنوزهم که میبینی مملکت سرپاست مال وجودچندتایی ازبچه های اون دورانه
    جوونای امروز رو شما به اینجا رسوندین
    وبه درگاه خدا وپیامبش باید جوابگو باشین،وای برآخوندبد،به قول امام خمینی،رحمت اله علیه

  6. محمود می‌گوید

    لطفا تفحص کنید ببینید چند درصد خانوادهای طلاب وروحانیون با پدران خود ومنش طلبگی موافقند؟

  7. پارسا می‌گوید

    چهل و پنج ساله که پول مفت خوردین خدا لعنتتون کنه که مردم به فلاکت و بدبختی کشیدین

  8. رضا می‌گوید

    حق تیم مردمی پرسپولیس را می خورند. در ایران ورزش سالم هم نداریم.

  9. هادی حقیقت می‌گوید

    آخوندها هم بهترین مطالب را در مورد تقوی مینویسند و کثیفترین کارها را زیر عبا انجام میدهند، مثل ازدواج موقت که همان سکس پولی است فقط رنگ و لعاب دین دارد.

    1. انسانم ارزوست می‌گوید

      آیه ۲۴ سوره نسا رو بخونین!!!!
      قرآنو که آخوندا نیاوردن دیگه حرفی که دارین میزنین مخالف متن واضح قرآنه دیگه اگه با قرآنم مشکلی دارین به خودتون مربوطه بنده صرفا آدرس دادم خدمتتون که اگه دوس دارین برین مطالعه کنین شاید پند بگیرین!

  10. دارابی می‌گوید

    اقا قرائتی زنده باشی خرف های شما همش درست بوده و مقصر کسانی هستند که به حرف درست گوش نکردند.

  11. مجید می‌گوید

    چون دیدند باباهاشون چقد آدمای خوبی هستن حاضرنیستند زن آخوند شوند

    1. تاجری می‌گوید

      بنده خدا !
      دم آخری !
      برو اون دنیا تا حالت رو جا بیارن!
      اینقدر اشتباه کردین
      اینقدر ظلم کردین
      اینقدر چشم رو حقیقت بستین

      واقعا ارزش داشت ای شیخ !

      1. ممدجفر می‌گوید

        آقای آسیبهای اجتماعی شیخها چکارت کردن که باید جوابگوی باشن. لطفا اعتراف کن بهت کمک میکنم. ظلمشون درد داشت؟

  12. سمیر می‌گوید

    جنابعالی خیلی بیسواد هستی …۲۳ سال نخیر.. تعالیم الهی به مرور از زمان حضرت آدم بوده و تا قیامت ادامه داره..نبایدبا ۴۰ سال انقلاب درست بشه……ببین شماها روشنفکرانی هستید که نه از دنیا درک درستی دارید و نه از اخرت، نه دین را میفهمید نه انقلاب را …حالا هم نظریه صد من یه غاز ندهید…

    1. من می‌گوید

      اقای با سواد اگر تعالیم الهی از حضرت ادم تا خاتم بوده پس تا الان هم هست مگر مردم ایران بت پرست و غار نشین بودند که شما چهل سال هست که شروع کرده اید چه شده که دین دارها و زحناتی که در ۱۴۰۰ سال برای اسلام کشیده شد و چه شد که تنها کشور شیعه جهان این گونه دین گریز شده چه شده که برای حجاب در صد سال قبل شهید دادیم ولی حالا باید به زور حجاب را بر سر زن مسلمان و محب اهل بیت کنیم

      1. ممدجفر می‌گوید

        حجاب اجباری نیست حکومت ایران اسلامیه از روی دستورات دینی قانون تعیین کردن حجاب یکی از قوانین ایرانه تا زمانیکه جمهوری اسلامی هست قانون باید اجرا بشه هیچ کشوری جنگل مولا نیست. قرار نیست یک عده هیجانزده منحرف اخلاقی اهل فحشا که با اغفال و فریبکاری دشمن اجنبی بیراهه رفتن و خواهان ناسازگاری و جنگ وجدان و فتنه گری هستن که جاده صاف کن انگیس و غرب و آمریکا باشن برای مستعمره سازی تدریجی کشور ایران قرار نیست عده ای جاهل بی‌خبر از واقعیات پشت پرده با قانون کشور بجنگن و خواهان هرج و مرج و لاابالی گری و رواج فاحشگی باشن از زبون خودت حرف بزن نشخوارکننده اراجیف شیاطین اغفالگر نباش

        1. پاکدین می‌گوید

          جز هوچی‌گری چیزی برای نشان دادن دارید؟ اگر تاریخچه حجاب را بخوانید پی می‌برید اعراب مسلمان حتی در زمان پیامبر چیزی بنام روگیر نداشتند و در اثر آمیزش و همزیستی با ایرانیان متمدن چادر و روگیر آموخته اند و به تمدن بیابان نشین خود افزوده اند، روبند و بی روبند نشان از بی بندوباری نیست، هنگامی بی بند و باری است که هدف اروپاییگری داشته باشد. با ان بخش از سخنان شما که هرچیزی را به انگلیس و آمریکا ربط می‌دهید مخالفم، دیگر زمان این سخنان انقلابی و مردم فریبانه گذشته است، اگر مردم اروپاییگر شده اند نشان از بی مسئولیتی حاکمان دینی و نداشتن برنامه فرهنگیست چونکه بلای اروپاییگری در زمان رضاشاه بیش از امروز نیز بوده تا جایی که بیش از نود درصد درس خواندگان موافق فرهنگ غربی، تمدن غربی بوده اند اما بزرگانی جانفشانی کرده اند و راه درست و فرهنگ درست را به مردم آموخته اند اما در حکومتی که تهی از روشنفکر باشد و حجاب را برای مردم روراست نکنند و روبند را قانون بدانند که در تضاد با قوانین اسلامی هست ارزش حجاب کم می‌شود

  13. سمیر می‌گوید

    نظر من در جواب جناب آقای 🖕حقگو که بالا منتشر شد هست،🖕🖕🖕

  14. سمیر می‌گوید

    البته نظر من رو حذف کردید ….چرا ..آخه…..
    چرا نظرات مزخرف روشنفکران ظاهر بین رو میذارید

  15. علیی می‌گوید

    واقعا هنر میخواهد. کشوری که در ۵۷ ادعا داشت جزو بهترین اقتصاد های دنیاست و واقعا هم بود.پاسپورتش بالاترین کیفیت را داشت صرف چهل سال به کشوری ورشکسته و فقیر تبدیل کنی.که دختران جوانش تا کمر در سطل زباله خم میشوند.پاسپورتش را فقط دو سه کشور فقیر آفریقای هم به زور قبول دارن. طنز تلخیه اما آخوندا باید برن دعا کنند که خدا و قیامت وجود نداشته باشه چرا سر پل صراط بد جوری یقه شما رو میکیرند

    1. ممدجفر می‌گوید

      تو سال ۵۷ کجا بودی؟ تاریخ رو تحریف نکن نشخوار کننده دروغهای منحرفین نباش. کدوم اقتصاد و صنعت و پیشرفت؟ زمان پهلوی اکثریت مردم توی فقر وفلاکت و بدبختی دست و پا میزدن ساس و شپش از سر وکله همه می‌ریخت. واسه ۴ لیتر نفت باید میرفتی شعبه نفت ۳ ساعت توی صف سگ لرزه میزدی چراغ فتیله ای روشن کنی غذا بپزی. صف نونوایی ۱۰متر طولش بود. سرتو از اینتر اشعال و من وتو دربیار که با نمایش دوتا کاخ و زندگی اشرافی هواتو بردن. شاه دیکتاتور بود نظامش ارباب رعیتی و خان و خان بازی بود .حتی توی شهر چاقوکشها و ارادل اوباش مث مور وملخ رژه میرفتن برو تاریخ واقعی رو مطالعه کن نه اکاذیب کاسه لیسان ربع پهلوی که دارن جهالت رو رواج میدن واسه برگشتن

      1. بهادر می‌گوید

        اینهایی که داری می گی بیشتر به احوالات سالهای بعد از انقلاب می خوره تاریخ وتحریف نکن

      2. داربلی می‌گوید

        مرگ بر جهالت و نادانی…

  16. یوسفی از مشهد می‌گوید

    آفرین برعزیز دلم سمیر واقعااین جماعت نمی فهمند نه از اسلام نه ازدنیا نه از معاد نه ازجهاد نه از فهوای کلام نه از درس وبحث روحانیت اطلاعی دارندونهشناختی از خود وخالق دارند واقعا جای تاسف خدایا به کی وبه چی سوگند یاد کنم این جماعت باورکنند بنده ۵۷سال سن ۸۶۱ روز جبهه بودم ۳۴سال هم بقول این جماعت آخوندم ایثارگر وجانبازم خدایا تو شاهدی ۱۶۵۰ یک میلیون وششصدوپنجاه دارم شهریه میگیرم اکثر آخوندا مثل بنده هستند هیچ اشکالی ندارد باکمترین درآمدوامکانات وفحش ومتلک وسختی ورنج ودرد وگرفتاری یک پسرم حفاظت یک پسرم قضاوت یک دخترم دانشگاه تهرانند دشمن خارجی خائن داخلی بدانند جانم را فدای دین اسلام شیعی انقلابی درراستای مکتب امامین انقلاب ومکتب شهیدان دفاع مقدس ومدافع حرم وامنیت وعفاف وحجاب بویژه شهیدان سپهبد صیاد شیرازی وحاج قاسم عزیز وجانم رافدای ملت ووطنم ورهبرم میکنم واقعا برای دهه ی شصت غبطه وافسوس وحسرت میخورم چرا اینقدر جهل وحماقت ادوادو آنیلی از اونوردنیامیآد چه مکتب ومسلکی را انتخاب میکند این جماعت در معرگه ی موفورالسروروامنیت ونعمات وبرکات حیات دارند شاکی اند واعجبا!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. معلم می‌گوید

      در این چهار سال دایما جنگ تحمیلی وتحریم داشتیم،هرگز دشمنان ایران نگذاشتند آب خوش از گلوی ایران پایین برود،زیر نوکرمزدورغرب را از حکومت ایران بیرون انداختیم

  17. علی می‌گوید

    خدمت دوستانی که میگن آخوندا مملکت رو به اینجا رسوندن
    اولا آدم خوب و بد همه جا هست و البته آخوند بد گناهش بیشتره و باید شدیدتر مجازات بشه و اگر مسئولیت مهمی هم داشته باش باز شدیدتر بی انصافی نکنیم و بین این دو گروه تفکیک کنیم. آقای قرائتی تمام عمرش رو در راه هدفش گذاشت و خدمت کرد.
    دوما آخوندا میگن مثلا دروغ نگید، دزدی نکنید فساد نکنید اختلاس نکنید حالا اگه یک نفر بشنوه و عمل نکنه مقصر کیه شما برو دزدا رو بگیر نه کسی که گفته دزدی نکن
    تو این سالها هر کسی که طرفدار غرب بود و غرب زده اهل اختلاس و فساد و دزدی بود کجا دیدید انسانهایی که واقعا دیندار و اهل ایمان هستند نه اهل تظاهر دزدی بکنند پس این اسلام نیست که کشور رو به اینجا رسونده اون تفکر غرب زده ای که آخرت رو قبول نداره

  18. بیطرف می‌گوید

    اگر بجای کلاس قران کلاس رقص داشتی الان همه ایران طلبه ات بودند.

    1. فارس می‌گوید

      یاد حرف یه آخوندی که ادعای گنگفو کاریش میشد میگفت اگه امثال ما نبودیم کل ملت ایران حرام زاده بودن. …. پیشینه ایران را بیخیال شدین و چسبیدن به عرب کوروش یه زن داشت و عرب حرمسرا و بی بندو باری این کجاش قشنگه که ملت به عرب ایمان بیارن

      1. ممدجفر می‌گوید

        جفنگ نگو تاریخ رو تحریف نکن از دهن خودت حرف بزن نشخوارکننده دروغها و تاریخ ساختگی و تحریف شده دشمن نباش. حرمسرا متعلق به پادشاهان بود نه اعراب . آره اگه حکومت اسلامی مانع فحشا نمیشد الان خیلی ها توی ایران مث اسرائیلی ها مث آمریکائی ها و مث غربی ها الان حرومزاده میشدن. الان فقط توی کشورهای اسلامی مردم ازدواج رسمی و قانونی میکنن اکثر کشورهای غربی ازدواج قانونی کم شده دختر پسرها دون تشکیل زندگی ازادانه جفت‌گیری میکنن و بچه پس میندازن حتی خیلی ها وقتی بزرگ میشن نمیدونن پدرشون کی بوده کجا رفته. پس حرف اون آخوند واقعیته

  19. گرسنه می‌گوید

    دین یعنی لاپوشانی فساد و دزدی مثلاً اگر زنی چادری وبا حجاب باشد مردم بچشم زن بد کاره به او نگاه نمی کنند در صورتی که زنان خیابانی وفاسد با چادر به تن فروشی می پردازند و هیچ بی حجابی هرزه و زن خیابانی نیست من راننده کامیون بودم دیدم می گویم جمهوری اسلامی دین اسلام را مانند پشه مالاریا ریشه کن کردن دیدم که می گویم برید در مساجد در صف نماز جماعت اگر هر ده نفر یک نفر زیر چهل و چهار سال پیدا کردید جایزه دارید

    1. ممدجفر می‌گوید

      چرا شما جامعه رو با خانواده خودت قیاس میکنی؟ اگه نوامیس شما حرکت ناپسندی کردن و میکنن شما باید مانع بشی نه اینکه به کل جامعه تهمت بزنی. این منطق رو از کجات کشیدی بیرون؟ که هرکی کشف حجاب میکنه بدن و پاها و اندامشو بیرون میریزه و نمایش میده و جلب توجه میکنه و با رفتار شیطانی باعث تحریک میشه اهل فساد نیست فقط داره تفریح و گردش میکنه و جلو چشم مردم هوا میخوره گرمای وجودشو بالانس میکنه هیچ منظوری نداره که ۲۴ ساعته توی خیابون جولان میده. شما اگه بیل زنی زودتر خانواده خودتو نجات بده

  20. فریدون می‌گوید

    اگر این دولت جمهوری اسلامی نبود وبجای آن دولت دیگری مثلآ فرقان ویا مجاهدین(منافقین)وغیره انتخاب می شدند هرگز نمی توانستند این همه سال جنگ را دوام بیاورند. خواهشاً خوب بیندیشید.

  21. مهدی می‌گوید

    شما آخوندا اگه به قیامت اعتقاد داشتین که ازپول بیت المال استفاده نمیکردین آخوند تویه انسان مفتخور تن خلاصه میشه

  22. عباسعلی فاتحی می‌گوید

    سلام وعرض ادب خدمت مومنین حاظر بند حدود ۶۴ ساله هستم امروز که نظرات اقایان را خواندم کمی امید وارشدم .بنده از اقایی قرایتی در یکی از درسهایشان که از رسانه پخش میشد شنیدم ایشان این روایتی را از پیغمر گفتند ..که حتمآ همه شما ازمن بهتر میدنیدگفتند یکروز شخصی پسرش رابرد پیش پیامبر گفت یارسول الله پسرمرا کمی نصیحت کنید خرمازیاد میخورد حضرت فرمود برو فردابیار مرد رفت وفردا مجددارفت پیش حضرت که حضرت پسر را نصیحت کرد واز عوارض مصرف زیاد خرما گفت وحدوداندازه راهم توضیح فرمود مرد برایش سوال پیش امد که همی چیزهارا دیروزهم میشد بگه چرانگفت امروز گفت چندقدمی که رفته بود خودش تنها برگشت نزد پیامبر وسول خورا مطرح کرد
    حضرت فرمودندمن خودم دیروز خرماخورده بودم وحرف من دیروز اثر نمیکرد..حالا دوستان حوزه همان است با تکنولوژی مدرن حرفهای خوبی می گویند ولی چون خودشان به ان عمل نمیکنند اثرمعکوس دارد من چندماه پیش گوشیم راداخل یک ماشین عبوری مسافر کش جاگذاشتم ماشین پراید مدل پایین بود دوروز تماس میگفتم خاموش بود روزسوم گوشی راراننده جواب داد وجایی قرار گذاشت رفتم گوشی را بگیرم دیدم لباس روحانی برتن داردتشکر کردم گوششی را گرفتم خجالت کششیدم از افکاری که در ذهن خودم ساخته بودم حالا ماندم خدایا من چگونه حلالیت بگیرم ازهمان تعداد شاید انگشت شماری که مثل ایشان مسافرکش هستند برای تامین مخارج زندگی ننهم شاید در فشارهایی که زندگی میاره وشرمنده اهل خانه میشم جمع میبستم ومیگفتم جمع کنید اقا مملکت راخرابکردیدومنتظر بودم روزگار بیادمنو پیداکنه حق منو بده نجات پیدا کنم ولی بعد از ان اتفاق من تلاش میکنم که مسیر زندگی را به سودخودم عوض کنم وشماهم این کارا بکنیدوگذر زندگی رادراختیار خودتابگیرید ممنون

  23. دشمن روس می‌گوید

    چون آنچه از پدرانشان مصیبت دیده اند نمی خواهند از طرف شوهرانشان تکرار شود

  24. محمدحسین می‌گوید

    اگر ۲۰ تا دختر گلین و سیاه هم داشته باشم یکیش را به اخوند نمیدهم زندگی کردن با آنها افسردگی میاورد.

  25. دوست می‌گوید

    یک فرق اساسی بین شما و پیامبر هست( کلا فرق دارید)
    چرا پیامبر حرفی میزد همه گوش میکردن اما شما هرچی میگید مردم میگن چقد قشنگ ولی از مسجد پا میشن برمیگردن خونه اول ؟
    مردم میدیدن پیامبر و ائمه اول خودشون به توصیه ها عمل میکنن بعد تازه به مردم پیشنهاد میدادن اما الان روحانیت اول به مردم میگه ولی خودش به پای عمل که میرسه دنبال احادیث میگیره و تبصره درست میکنه که همه شما هستید اما من اخوند شامل نمیشم. در ضمن انقد روحانیت رو تو مناصب مختلف می بینیم از پادگانها بگیر تا ادارات ودانشگاهها که فقط وظیفشون خوندن یه نماز ولی کلی نفوذ پیدا کردن که دیگه جایی واسه باور کردنشون نمونده

    1. داربلی می‌گوید

      پریشانان پری را می پرستند
      گدایان گوهری را می پرستند

      بت بوداییان از جنس رقص است
      اگر نیلوفری را می پرستند

      دل ساقی هزاران دور خون شد
      که مستان ساغری را می پرستند

      اگر جمع پرستوها گسسته ست
      بهار پرپری را می پرستند

      قیامت را نمی بینند آنان
      که صور محشری را می پرستند

      خبر از دین مداحان ندارم
      خطیبان منبری را می پرستند

      سواران پرچمی را می ستایند
      دلیران سنگری را می پرستند

      چه می دانند اینان از شهیدان
      که خون و خنجری را می پرستند

      خدا را عالمان و مفتیان هم
      کتاب و دفتری را می پرستند

      به بیت الله رفتم دیدم این قوم
      به جای او دری را می پرستند

      گناه از چشم و گوش بسته ماست
      که این کوران کری را می پرستند

      صدای اعتراضی نیست اینجا
      ابوذرها زری را می پرستند

      خوشا آنان که دور از این جماعت
      خدای دیگری را می پرستند

  26. صادقی می‌گوید

    اگر کسی بگوید دزدی نکنید .دزد را منصفانه دادگاهی کنید . ثروت بیت المال فقط برای مردم است می شود ناسپاس .
    بگوید چرا میلیارد میلیارد می برند جلویشان را نمی گیرید ناسپاس است.
    بگوید از کجا این ثروت را بدست آورده ای ناسپاس است .
    مگر شعار انقلاب همین ها نبود پس چرا اعتراض به حروم خوری نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشوری شده ناسپاسی ؟؟؟

  27. حامد می‌گوید

    خطاب به بعضی دوستان مدعی مذهب! کمی ادب داسته باشید لطفا. مومن ادب داره. روی معصوم زباله میریختن، بقر خطابش میکردن، بهش فحاشی میکردن و با حسن خلق و منطق اون هتاکان رو جذب میکرد. یک سری مدعی مذهب بی اخلاق اعم از آخوند یا مردم عادی با بی ادبی و بی اخلاقی و سوءاستفاده از دین خدا، بدترین آسیب ها رو به دین میزنن. وای بر شما

  28. امیر می‌گوید

    ی سر به زندان شهید لنگرودی قم بزنید سالن روحانیون خوب نگاه کنید همه جرمهایی که بقیه انجام میدن و اونا هم انجام دادن از دزدی،کیف قاپی ،سرقت لوازم داخل خودرو،مواد فروشی ،شرب خمر ،فروش مشروب،قمار ،قتل،رابطه نا مشروع ،لواط و … ۴ ماه اونجا بودن چند هفته اول هنگ کرده بودم باورم نمیشد اینا اخوندن اینا تو حوزه درس خوندن اینا میخوان دین تبلیغ کنن بعد که باهاشون حرف میزدم تازه متوجه میشدم هیچ کدوم به میل و رغبت حوزه نرفتن از روی اجبار

  29. محمود می‌گوید

    حالا به تعدادی دلیل منصفانه و غیرمنصفانه انقلاب کردیم. یک اشتباه در انقلاب ما آن بود که روحانیون درگیر کار اجرائی شدند. در صورتیکه روحانیون محترم می ماندند و فقط مردم را قلبا و وجدانی و عملی کمی متقی تر می کردند و علم روز کهکشانها و تولد حیات را می خواندند و از تخیل و داستان سر هم کردن در می آمدند و بقیه دارائی و کنترل مملکت رو به انتخاب و اراده مردم و احترام به آزادی می گذاشتند تا خودشان راه را پیدا کنند و احیانا اشتباهاتشان را خودشان اصلاح می کردند. از همان اول مسئول چه و چرا و چگونه را قاطی کردیم.

  30. داربلی می‌گوید

    پریشانان پری را می پرستند
    گدایان گوهری را می پرستند

    بت بوداییان از جنس رقص است
    اگر نیلوفری را می پرستند

    دل ساقی هزاران دور خون شد
    که مستان ساغری را می پرستند

    اگر جمع پرستوها گسسته ست
    بهار پرپری را می پرستند

    قیامت را نمی بینند آنان
    که صور محشری را می پرستند

    خبر از دین مداحان ندارم
    خطیبان منبری را می پرستند

    سواران پرچمی را می ستایند
    دلیران سنگری را می پرستند

    چه می دانند اینان از شهیدان
    که خون و خنجری را می پرستند

    خدا را عالمان و مفتیان هم
    کتاب و دفتری را می پرستند

    به بیت الله رفتم دیدم این قوم
    به جای او دری را می پرستند

    گناه از چشم و گوش بسته ماست
    که این کوران کری را می پرستند

    صدای اعتراضی نیست اینجا
    ابوذرها زری را می پرستند

    خوشا آنان که دور از این جماعت
    خدای دیگری را می پرستند

  31. انوشیروان می‌گوید

    نفسم گرفت از این شهر، در این حصار بشکن
    در این حصارِ جادوییِ روزگار بشکن

    چو شقایق از دل سنگ برآر رایت خون!
    به جنون صلابت صخره ی کوهسار بشکن!

    تو که ترجمان صبحی به ترنّم و ترانه
    لب زخم دیده بگشا، صف انتظار بشکن

    سر آن ندارد امشب که برآید آفتابی؟
    تو خود آفتاب خود باش و طلسم کار بشکن!

    بسرای تا که هستی که سرودن است بودن …
    به ترنمی دژ وحشت این دیار بشکن!

    شب غارت تتاران همه سو فکنده سایه
    تو به آذرخشی این سایه ی دیوسار بشکن

    ز برون کسی نیاید چو به یاری تو اینجا
    تو ز خویشتن برون آ، سپه تتار بشکن!

    محمدرضا شفیعی کدکنی

  32. عزیز می‌گوید

    چون اگر آن پوشش معنوی که برای خودتبلیغ می کنند رنگ ولعابی بیش نباشد نزدیک ترین افراد به آنها بهترمتوجه می شوند

  33. داربلی می‌گوید

    «به کجا چنین شتابان؟»

    گَوَن از نسیم پرسید

    «دلِ من گرفته زینجا

    هوس سفر نداری

    ز غبار این بیابان؟»

    «همه آرزویم، اما

    چه کنم که بسته پایم…»

    «به کجا چنین شتابان؟»

    «به هر آن کجا که باشد به جز این سرا سرایم»

    «سفرت به خیر! اما، تو و دوستی، خدا را

    چو ازین کویرِ وحشت به سلامتی گذشتی

    به شکوفه ها به باران

    برسان سلامِ ما را»

    **شفیعی کدکنی**

  34. علی می‌گوید

    زنده باد روحانی وظیفه شناس و معلم قرآن کریم آقای قرائتی عزیز و بزرگوار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.