رمان ایرانی «مرگ‌یاری» منتشر شد/چند روایت از یک‌ مرگ

مبلغ/ رمان «مرگ‌یاری» نوشته تکتم توسلی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از مهر، رمان «مرگ‌یاری» نوشته تکتم توسلی به‌تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

از تکتم توسلی پیش‌تر دو کتاب داستانی «از جایی که من نشسته‌ام» و «این‌جا همه‌چیز موقتی است» منتشر شده است. کتاب جدید او با عنوان «مرگ‌یاری» درباره مرگ ناگهانی یک پسر جوان است. این‌پسر از دید دیگران سرشار از زندگی است و مرگش بسیار ناگهانی و غافلگیرکننده است. ماجرای این‌مرگ هم در روایت‌های مختلف ارائه می‌شود و روایت نیز به‌گونه‌ای است که گویی در حاشیه اتفاقات است.

مرگی که در این‌داستان رخ می‌دهد، به‌ظاهر ساده است و توسط راویان مختلف روایت می‌شود اما تعریف ماجرا از زوایای مختلف باعث می‌شود از رازهای مختلف پرده‌برداری شود. یکی از فواید این‌افشاشدن حقیقت، این است که گناهکاران و بی‌گناهان مشخص شوند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

نمی‌دانم رابطه پگاه با برادرش چطور بود. امین که از وقتی دنیا آمد روی مخ من بود. جز آن وقت‌هایی که تازه حرف‌زدن یاد گرفته بود و به من می‌گفت: «نسی.» نمی‌توانست حرف «ر» را درست تلفظ کند. «ر» ها را نمی‌گفت، یا به جایش «ل» می‌گذاشت. وای، ولی مگر می‌شود یک‌روز دیگر نباشد! پگاه سر کلاس زبان توی لکچرش درباره خانواده‌اش فقط گفت یک برادر دارد که موزیسین است. یک‌بار هم گفت برادرش موافق آیلتس گرفتن و رفتنش از این‌جا نیست. همین؟ خب چرا؟

بابا همیشه می‌گوید این هنری‌ها آدم‌های خطرناکی هستند. راست می‌گوید. انگار یا به هم خیانت می‌کنند، یا دعوا دارند، یا معتاد می‌شوند یا خودشان را می‌کشند. از خدایش هم باشد خواهر آیلتس بگیرد. حالا برود یا نرود را نمی‌دانم. من که هیچ‌وقت جایی نمی‌روم. زبان را هم اندازه‌ای می‌خوانم که به درد همین‌جایم بخورد. ولی معلوم نیست او چه‌کار به کار خواهرش داشته؟ بیچاره. چه می‌گویم من؟ حالا که مرده طفلک…

این‌کتاب با ۲۰۷ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.