کتاب مصور «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی» منتشر شد

مبلغ/ کتاب «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی» اثر گریدی کلاین و دنی اُپنهایمر با ترجمه محمود بهرامی و مارال حسن لاریجانی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از مهر، کتاب «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی» اثر گریدی کلاین و دنی اُپنهایمر به‌تازگی با ترجمه محمود بهرامی و مارال حسن لاریجانی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های فانوس» است که کتاب‌های علمیِ عمومی این‌ناشر را شامل می‌شود.

کتاب پیش‌رو به‌واسطه تصویری بودن و متن کمی که دارد، از گونه کتاب‌های «هلو تو گلو» است و مطالب و مفاهیم را به سادگی و با زبان روان برای مخاطبش تشریح می‌کند.

تولیدکنندگان این‌کتاب به‌تعبیر جیمز گراس استاد روان‌شناسی دانشگاه استنفورد، در پی این بوده اند که یادگیری روان‌شناسی را اغواگر، گیرا و مفرح کنند. گریدی کلاین کاریکاتوریست، انیمیشن‌ساز و نویسنده کتاب‌های تصویری مقدماتی و موفق است و دنی اُپنهایمر هم استاد روان‌شناسی و علوم اجتماعی و تصمیم‌گیری در کارنگی مِلون است و سال ۲۰۰۶ برنده جایزه ایگ‌نوبل در حوزه ادبیات شد.

روان‌شناسی مطالعه رفتار انسانی است. تلاشی جدی که شیوه‌های معنادار شدن جهان در ذهن ما را به شکل یک دانش علمی ارائه می‌کند. اما کاریکاتوریست و نویسنده کتاب سعی کرده‌اند این‌موضوع را نشان دهند که مطالعه تجربه انسانی می‌تواند خنده‌آور باشد. به این‌ترتیب، کتاب پیش‌رو با عنوان کامل «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی: راهنمای تصویری هلو تو گلو» با مشاهده جزئی‌، درباره ادراک، استرس، هیجان‌ها، شناخت و موضوعات دیگر، در حکم راهنمایی برای دانشجویان و خوانندگان کنجکاو است و از روش‌های مغز برای کاوش محیط‌های فوق‌العاده پیچیده سخن می‌گوید، اگرچه همین مغز اغلب به شیوه‌های مسحورکننده‌ای فریب‌دهنده باشد.

کتاب «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی»، سه‌بخش اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از «فهمیدن دنیا»، «فهمیدن خودمان» و «فهمیدن یکدیگر» که هرکدام از این‌سه‌بخش، ۴ فصل را شامل می‌شوند.

ادراک و توجه، یادگیری، حافظه و تفکر عناوین ۴ فصل بخش اول کتاب هستند. در بخش دوم هم مخاطب با این‌فصول روبرو می‌شود: فراشناخت، هیجان، انگیزش و استرس‌وسلامتی. سومین‌بخش کتاب هم دربرگیرنده این‌چهارفصل است: زبان، شخصیت، تاثیر اجتماعی و کلیشه‌هاوگروه‌ها.

به‌جز این‌بخش‌ها و فصل‌های زیرمجموعه‌شان، یک مقدمه با عنوان «چه شیر تو شیریه!» و یک‌نتیجه‌گیری هم با عنوان «وقتی کارها درست پیش نمی‌رود»‌ در این‌کتاب درج شده‌ است.

این‌کتاب با ۲۳۲ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.