والدین چطور اختلافاتشان را جلوی بچه ها مدیریت کنند

مبلغ/ والدین اگر در طول زندگی مشترک دچار اختلافاتی با هم شدند، نباید این اختلافات را با پرخاش و جدل چلوی بچه ها مطرح کنند. بلکه در خلوت بهتر است اختلافاتشان را حل کنند و در جمع بچه ها با آرامش و مهربانی با هم صحبت کنند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، اختلاف در زندگی زناشویی اجتناب‌ناپذیر است اما گاه پیش می‌آید که زن و شوهرها با هم مشکلاتی پیدا می‌کنند در حالی که گفته می‌شود نباید جلوی فرزندان واکنش نشان دهند، مخاطبان فارس پرسشی را با این مضمون که «والدین چطور  اختلافات خود را جلوی بچه ها مدیریت کنند» در خبرگزاری فارس منتشر کرده اند. حجت الاسلام اسماعیل چراغی کوتیانی، مدرس و مشاور خانواده در پاسخ به این سوال مخاطبان «فارس من» درباره نحوه مدیریت اختلافات پدر و مادر جلوی بچه ها می گوید: «این اختلافات نباید با پرخاش و جدل جلوی بچه ها مطرح شود، بلکه در خلوت باید والدین صحبت کنند تا اختلافاتشان حل شود و در جمع با آرامش و مهربانی رفتار کنند».

وی همچنین می افزاید: «پدر و مادر بهتر است همدیگر را با مهربانی صدا کنند. با پرخاش و بی احترامی ، غیبت از همدیگر در کنار فرزندان مشکلاتشان نه تنها حل نمی شود بلکه بدان آسیب های بچه ها نیز اضافه می شود. از حقوق کودک بر عهده پدرش این است که جلوی او با مادرش با خوش رفتاری صحبت کند نه توهین! تا شخصیت مادر نزد بچه ها خراب نشود. از ائمه(ع) نقل شده که «با ایمان ترین شما کسی است که نسبت به همسر خود مهربان باشد».

وی همچنین تأکید می کند: « پدر و مادر با رفتاری که با هم دارند، می توانند الگوی خوب یا بدی برای فرزندانشان در بزرگسالی باشند، این صمیمیت را خودشان رقم می زنند و کم کم خصوصیات اخلاقی بچه ها شکل می گیرد. بچه هایی که در خانه بدرفتاری، پرخاش و بداخلاقی دیده اند، در بزرگسالی خودشان هم همینطور رفتار می کنند».

شما هم می‌توانید پرسش‌هایتان را در سامانه «فارس‌من» ثبت کنید تا در اولین فرصت در گفت‌وگو با کارشناس مربوطه به سوال شما پاسخ داده شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.