هشدار نسبت به عادی‌سازی روابط با اسرائیل به بهانه گفت‌وگوی ادیان

مبلغ/ مجمع فلسطین در بریتانیا میزبان نشستی درباره خطرات سوء استفاده اشغالگران صهیونیست از گفت‌وگوی بین ادیان است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از عربی ۲۱،‌ مجمع فلسطین در انگلستان، با همکاری مجمع ارتباطات اروپایی و فلسطینی(Europal)، نشستی را در لندن با موضوع بهره‌برداری رژیم اسرائیل از گروه‌های بین ادیان برای عادی‌سازی روابط و ترویج روایت خود از مناقشه و کاهش انتقادات از آن در جوامع مختلف دینی غربی ترتیب داد.

داود عبدالله، مدیر مرکز پاش خاورمیانه در لندن و همچنین رفعت عوده قسیس، هماهنگ‌کننده ابتکار مسیحیان فلسطین که برای شرکت در این نشست از بیت لحم فلسطین آمده بود،‌ از جمله افرادی بودند که در این نشست سخنرانی کردند.

داود عبدالله در سخنانی بر رابطه بین گفت‌وگوی ادیان و جنبش بی دی اس(تحرم کالاهای اسرائیلی) تأکید و تصریح کرد: تشدید جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی محاسبات استراتژیک رژیم اسرائیل و حامیان آن را تحت تأثیر قرار داده است و به همین دلیل یکی از توصیه‌های لابی اسرائیل مداخله و محدود کردن گفت‌وگوهای ادیان بوده است.

رفعت قسیس دیگر سخنران این نشست در سخنانی گفت: با توجه به آنچه اکنون در فلسطین اتفاق می‌افتد، مطمئناً نیاز به همکاری بین ادیان برای تنش‌زدایی وجود دارد.

وی افزود: باید برای رسیدن به هماهنگی بیشتر دین و تمدن تلاش کنیم و وقتی صحبت از سرزمین مقدس فلسطین می‌شود نیاز به این همکاری بیشتر است.

زاهر بیراوی، رئیس مجمع فلسطین در بریتانیا، دیگر سخنران این نشست بود که هدف از برگزاری آن را هشدار دادن نسبت به خطر استفاده دولت اشغالگر یا نهادهای لابی اسرائیل در اروپا از موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها به عنوان ابزاری برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل توصیف کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.