اسرائیل و استفاده از تکنولوژی‌های آبی برای نفوذ در منطقه

مبلغ/ یک گزارش اسرائیلی فاش کرد که رژیم صهیونیستی به واسطه تکنولوژی خود در زمینه آبی در حال نفوذ به دولت‌های عربی است حتی آنهایی که رابطه خوبی با اسرائیل ندارند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در گزارش شبکه اسرائیلی i۲۴  آمده است که در بحبوحه تشدید بحران آب در خاورمیانه، شرکت‌های اسرائیلی که از فناوری پیشرفته آب استفاده می‌کنند، اجرای پروژه‌هایی را در برخی از اماکن منطقه آغاز کرده‌اند.

تمرکز این گزارش بر فعالیت شرکت اسرائیلی “Watergen” است که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه آب در جهان به شمار می‌رود.

بنیانگذار این شرکت یک تاجر روسی- یهودی به نام میخائیل میریلاشویلی است و این شرکت ژنراتورهای ویژه‌ای ساخته است که می‌تواند هوا را به آب آشامیدنی تبدیل کند.

این شرکت علیرغم عدم وجود روابط دیپلماتیک یا توافقنامه صلح با اسرائیل، به دنبال گسترش این ژنراتورها دربرخی از دولت‌های عربی است.

در این گزارش آمده است: با وجود تنش بین اسرائیل و حماس در نوار غزه، این شرکت دستگاه‌هایی را برای استخراج آب در شهر “خان یونس” مستقر کرده است.

غزه از یک بحران واقعی آب آشامیدنی رنج می برد. بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، تنها ۳ درصد از آب غزه با استانداردهای بین المللی آب مطابقت دارد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که غزه تنها عرصه عربی نیست که این شرکت در آن فعال است، فناوری شرکت Watergen به استان رقه سوریه و همینطور مناطقی که نیروهای کرد دموکراتیک سوریه موسوم به “قسد” آنها را به تسلط خود دارند، رسیده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.