خیز اتحادیه علمای مسلمان برای تصویب قانونی در ممنوعیت اهانت به مقدسات

مبلغ/ در پی توهین سخنگوی حزب حاکم هند به پیامبر اکرم(ص) که واکنش‌های شدیدی را به دنبال داشت؛ اتحادیه جهانی علمای مسلمان از سازمان همکاری اسلامی خواست پیشنویس قانونی برای ممنوعیت هتک حرمت مقدسات دینی را جهت ارائه به سازمان ملل و تصویب آن تنظیم کند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اتحادیه جهانی علمای مسلمان پس از حضور در نشست مشورتی در حمایت از پیامبر اکرم (ص) و مخالفت با اهانت به نمادهای اسلام و گفتگو درباره مکانیزم اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی‌شده علیه مسلمانان هند و محدود کردن آنها، در بیانیه‌ای از سازمان همکاری اسلامی خواست، پیشنویس قانونی را جهت ممنوعیت هتک حرمت مقدسات اسلامی و شرائع دیگر ادیان آسمانی تنظیم کرده و آن را برای تصویب به سازمان ملل ارائه کند.

نشست یاد شده به ریاست علی القره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان و با حضور هیات جهانی حمایت از پیامبر اسلام و انجمن‌های علمی برگزار شد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان از امت اسلامی خواست با تمام مسؤولان وتشکل‌ها و نیروهای خود سنت پیامبر اکرم (ص) را در پیش گرفته و از آن در برابر این کینه‌توزان حمایت کنند چرا که این مساله وظیفه‌ای عمومی برای تمامی افراد در هر جایگاه و قدرتی است.

همچنین در این بیانیه آمده است: شرکت‌کنندگان در این نشست درباره تشکیل هیاتی از علمای برجسته جهت گفتگو با روساء و سران کشورهای اسلامی و طرف‌های با نفوذ جهان و بیان جایگاه پیامبر اکرم (ص) و پیامدهای خطرناک هتک حرمت‌های مکرر به جایگاه ایشان توافق کردند و از سازمان همکاری اسلامی خواستند با برپایی کنفرانسی به وظیفه خود در برابر پیامبر اکرم (ص) عمل کرده و قانونی را برای ممنوعیت هتک حرمت مقدسات دینی تصویب کند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه نیز از موضعگیری‌های مثبت کشورها در حمایت از پیامبر اکرم (ص) تقدیر کرده و از سایر کشورهای اسلامی خواست به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

همچنین این اتحادیه اعلام کرد که تمامی موسسه‌های علمی شرکت‌کننده در نشست، حمایت چهره‌ها و نهادهای حقوقی جهان اسلام و نیز اقلیت‌های مسلمان جهان از پیامبر اکرم (ص) و تاکید بر این نکته را خواستار شدند که اهانت به ایشان اهانت به خود انسان است.

در چند روز گذشته اظهارات ضد اسلامی دو تن از اعضای حزب ناسیونالیست هندو “بهاراتیا جاناتا” به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند موجب محکومیت‌های گسترده جهانی شد.

حزب بهاراتیا جاناتا “نوپور شارما”، سخنگویش را به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش معلق کرد و “ناوین کومار جیندال”، یکی از رهبران این حزب را نیز در همین رابطه اخراج کرد. این افراد به اختلاف‌افکنی دیپلماتیک با چندین کشور مسلمان نیز متهم شده‌اند.

همچنین وزارت خارجه کشورهای قطر، کویت و ایران سفرای هند در خاک خود را احضار کرده و اعتراض رسمی خود به این اظهارات را اعلام کردند.

احمد الطیب، شیخ الازهر مصر نیز در حساب‌های کاربری خود در فیسبوک و توییتر به زبان‌های عربی و هندی اعتراض خود را به این اظهارات ابراز داشته و آنها را محکوم کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.