میراث ترامپ درباره منع ورود مسلمانان به آمریکا همچنان فعال است

مبلغ/ «چهار سال قبل در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸ و در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، دیوان عالی ایالات متحده به بهانه “امنیت ملی” ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک این کشور را تایید کرد. دستوری که پس از روی کار آمدن جو بایدن باطل شد، اما دیوان عالی از تصدیق این که این سیاست توسط نفرت ترامپ ایجاد شده، امتناع کرده و همین امر موجب می‌شود که این “ممنوعیت” همچنان زنده بماند.»

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، کریستوفر ریچاردسون، وکیل مهاجرت که در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ یک دیپلمات آمریکایی بود، در تحلیلی برای پایگاه خبری هیل نوشت: «هدف ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا شفاف‌سازی نشد. او دستور داد تا از ورود مسلمانان به خاک آمریکا جلوگیری شود و مدعی شد که “اسلام از ما متنفر است.” این درحالیست که دولت ترامپ استدلال کرد که این اظهارات هیچ ارتباطی با این ممنوعیت ندارد و اصرار کردند که این ممنوعیت به دلیل “امنیت ملی” ایجاد شده است.

علی‌رغم اینکه صدها تن از مقامات امنیت ملی جمهوری‌خواه و دموکرات، بحث “امنیت ملی” را رد کردند، دادگاه دشمنی قانون با مذهب را نادیده گرفت و برعکس بر روی متن این قانون متمرکز شد؛ در متن این ممنوعیت هیچ چیزی درخصوص دین نمی‌گوید، بنابراین دادگاه باید دلیل “امنیت ملی” را که پشت این ممنوعیت است، بپذیرد. این در حالیست که ترامپ توضیح داد که چگونه وی “کمیسیونی را تشکیل خواهد داد” تا به پیش‌نویس این ممنوعیت کمک کند و آن را از حالت غیرقانونی به “محدودیتی قانونی” تبدیل کند.

نه تنها این دستور و قانون در مواقعی که بحث “امنیت ملی” مطرح شود، به یک رئیس‌جمهور قدرت زیادی را در این خصوص می‌دهد بلکه این گواهی و تصدیقی است برای ترامپ‌ بعدی تا این ممنوعیت را علیه ۱۵، ۲۰ و ۳۰ کشور اعمال و یا حتی به کشورهایی که اکثرا مسلمان هستند، گسترش دهد.

رئیس‌جمهور آینده نباید به همین موضوع بسنده کند. آفریقایی‌ها و آفریقایی‌تبارها مانند کشور هائیتی نیز می‌توانند به دلایل امنیتی ممنوع شوند. این اغراق نیست. قبلا اتفاق افتاده است. دونالد ترامپ این ممنوعیت را به ۱۳ کشور گسترش داد، کشورهای آفریقایی را هدف گرفت، راه پناهجویان را مسدود کرد و مهاجران را براساس وضعیت بهداشت و سلامت آن‌ها و آسیب‌های ادعایی آنها به اقتصاد ایالات متحده ممنوع کرد. همه این افراد تحت پوشش و حمایت کشور ما هستند.

دونالد ترامپ خواست تا مسیحیان نسبت به مسلمانان برای ورود به خاک آمریکا اولویت داشته باشند، به احتمال زیاد اگر رئیس‌جمهوری بعدی خصوصیات مشابه ترامپ داشته باشد، می‌تواند چنین مسئله‌ای را به قانون تبدیل کند. ما می‌بینیم که ده‌ها هزار پناهجوی افغان که از دست طالبان به آمریکا فرار کرده‌اند، چگونه بابت ترامپ و قانونش از کشور اخراج می‌شوند. حتی شاید ترامپ بعدی بتواند پناهندگان مسیحی را از مسلمانان جدا کند. ترامپ و حامیانش از پیش پناهجویان افغان را هدف قرار داده‌ و همچنین وعده داده‌اند که از ورود آن‌ها جلوگیری شود، بنابراین ممکن است مسئله فقط زمان باشد.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.