افزایش تلاش‌های اسرائیل برای فروش تسلیحات به آسیا

مبلغ/ یک پایگاه خبری صهیونیستی در گزارشی نوشت که اسرائیل تلاش های خود برای فروش تسلیحات در آسیا افزایش داده و سفر مقامات بلندپایه این رژیم به برخی کشورها مانند هند، ژاپن و ویتنام در همین راستا است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا به نقل از العربی الجدید، پایگاه خبری “اسرائیل دیفنس” در گزارشی نوشت: اسرائیل تلاش‌های خود برای افزایش فروش تسلیحات و تجهیزات جنگی به کشورهای آسیایی را افزایش داده است و در همین راستا بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به هند سفر کرد و امیر ایشل، نماینده وزاره امنیت این رژیم به ژاپن و ویتنام رفت.

این پایگاه نوشت: تحرکات فشرده اسرائیل در آسیا به دلیل وجود رقابت‌های قوی میان کشورهای صادر کننده سلاح در بازارهای این قاره است و مقامات سیاسی بسیاری از کشورهای صادرکننده تسلیحات در حال سفر به کشورهای آسیایی اطراف چین با هدف دستیابی به معاملات تسلیحاتی با آنها هستند. ترس از چین و افزایش قدرت نظامی آن باعث شده است که کشورهای اطراف آن در زمینه خرید تسلیحات و تجهیزات جنگی سرمایه گذاری کنند و کشور چین اکنون جزایر مصنوعی را در دریای جنوبی خود راه اندازی کرده است و برخی از آنها را به پایگاه های نظامی تبدیل کرده است.

در این گزارش آمده است، تمام مقامات وزارت جنگ اسرائیل برای پیشبرد قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای آسیایی تلاش می کنند و شرکت صنایع هوافضای این رژیم در تلاش است تا ماهواره جاسوسی به ویتنام بفروشد و این شرکت صهیونیستی با یک شرکت فرانسوی رقابت دارد. شرکت صنایع هوافضای اسرائیل همچنین تلاش می‌کند که درخصوص یک پروژه پژوهشی و فناوری در زمینه ساخت لیزر و سامانه دفاع هوایی به توافق برسد. صنعت نظامی اسرائیل تقریبا درحال رقابت با تمام صنعت‌های نظامی در سطح جهان است و همین امر باعث شده است که مسئولان سیاسی بلندپایه این رژیم سفرهای خود به آسیا با هدف فروش تولیدات نظامی خود را افزایش دهند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است:در مقابل، رژیم صهیونیستی مواد و قطعات یدکی نظامی را از کشور ژاپن وارد می‌کند و آن‌ها را در صنایع مختلف به کار می‌گیرد.

این پایگاه در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به سفر گانتس به مراکش و امضای توافق صادرات اسلحه و سفر امیر ایشل به امارات با هدف فروش تسلیحات آورده است که رژیم صهیونیستی از توافقات سازش خود با برخی کشورها نیز در راستای فروش تسلیحات استفاده می کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.