وقوع بیش از ۸۰۰ حمله اسلام‌هراسانه به مساجد آلمان

مبلغ/ یک گروه حقوقی در آلمان اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۸۰۰ حمله اسلام‌هراسانه به مساجد این کشور انجام شده که در بیشتر موارد پلیس به درستی به آنها رسیدگی نکرده است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از آناتولی، ابتکار براندایلیگ(Brandeilig)، وابسته به  جمعیت مبارزه با تبعیض  FAIR International، اعلام کرد از سال ۲۰۱۴ تا کنون، بیش از ۸۰۰ مسجد در آلمان مورد تهدید و حمله قرار گرفته‌اند، اما در بیشتر موارد، به این جنایات به‌درستی رسیدگی نشده است.

این گروه که اولین مرکز گزارش‌دهی حملات به مساجد در آلمان را تأسیس کرده است، بین ژانویه  ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۲۲ نزدیک به ۸۴۰ مورد حمله، خرابکاری و تهدید را ثبت کرده است.

تجزیه و تحلیل دقیق جنایات در سال ۲۰۱۸ نشان داد که عاملان این جنایات در بیشتر حملات ناشناس باقی مانده‌اند و این امر به حملات بیشتر علیه اماکن مذهبی مسلمانان توسط نئونازی‌ها یا افراط‌گرایان چپ دامن می‌زند.

این گروه در گزارش اخیر خود اعلام کرد: به طور کلی، میزان رسیدگی به حملات به مساجد را می‌توان بسیار پایین در نظر گرفت. در میان ۱۲۰ حمله ثبت شده علیه مساجد در سال ۲۰۱۸، تنها در ۹ مورد عاملان آن شناسایی شدند.

کارشناسان براندایلیگ با اشاره به اینکه حداقل ۲۰ مورد از این حملات شامل آتش زدن مساجد می‌شد، تأکید کردند: این میزان باعث نگرانی است. این گروه اعلام کرد به‌طور کلی مأموران پلیس خیلی سریع در محل حوادث حاضر می‌شدند و بلافاصله تحقیقات را آغاز می‌کردند؛ با این وجود، تقریباً هیچ یک از این موارد تا امروز به نتیجه نرسیده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر این حملات از سوی افراط‌گرایان راست یا گروه‌های نئونازی انجام شدند. این گزارش می‌افزاید که تعداد موارد گزارش نشده بسیار بیشتر است.

از سوی دیگر دولت آلمان روز گذشته اعلام کرد که ۸۳ جنایت اسلام‌هراسی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در این کشور ثبت شده است که در آنها ۵ نفر مجروح شده‌اند.

آلمان، با بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. از میان نزدیک به ۵,۳ میلیون مسلمان این کشور، ۳ میلیون نفر ترک‌تبار هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.