رئیس پارلمان عراق تأکید کرد که مسئله فلسطین در رأس اولویت‌های ملت عراق است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در سی و سومین نشست فوق العاده اتحادیه بین المجالس عربی گفت: حوادث کنونی نشان می‌دهد که ما در مقابل چالش‌های بزرگی هستیم که باید موضع جدی و واقعی را در برابر آن اتخاذ کنیم. ما در لحظه تاریخی و سرنوشت سازی قرار داریم که مردم ما خواهان حرف و عمل و اراده و ایمان از ما هستند. تنش‌ها به حدی رسیده که نمی‌توان درباره آن سکوت یا اهمال یا تأخیر کرد. ما امروز به عنوان نمایندگان اراده ملت‌هایمان مسئولیت اخلاقی و دینی را قبل از مسئولیت سیاسی و رسمی برعهده داریم که از ما شهامت و میانه روی را قبل از منفعت می‌طلبد.

وی تأکید کرد: دوره برگزاری نشست فوق العاده همزمان با حوادث اخیر فلسطین است. جنایت شنیع اسرائیل ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی است که نماد فداکاری و شرافت است. اقدامات اسرائیل جنایتگری رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن ارزش‌ها و اصول انسانی و نقض قوانین بین المللی و تجاوز آشکار به مصونیت مطبوعات و نقش انسانی آن برای کشف حقیقت را فاش کرد.

الحلبوسی گفت:‌ تصمیم جسورانه پارلمان عراق برای تصویب قانون منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به منزله انعکاس واقعی و واضح اراده ملت عراق است که از چند دهه پیش مسئله فلسطین در رأس اولویت‌های آن بوده و همچنان خواهد بود. وضعیت قدس و اراضی اشغالی به ویژه مقدسات اسلامی و مسیحی موضع عربی را می‌طلبد که موضع بین المللی واضحی درباره اجرای قطعنامه‌های بین المللی به نفع فلسطین داشته باشد.

الحلبوسی گفت: همه این مسئله از ما آمادگی در سطح مردمی و رسمی و تلاش رسانه‌ها و تحرکات سیاسی جدی در محافل بین المللی و منطقه‌ای را می‌طلبد تا موضع بین المللی جدیدی اتخاذ شود که اثر مثبت و واضحی برای مسئله فلسطین داشته باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.